سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام سقای بی ریا

حوزه/ عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به راهکارهای تقویت رونق مسجد محوری در جامعه گفت: یکی از اقداماتی که برای رونق مسجد محوری در جامعه بسیار تأثیرگذار است «الگوسازی» است.

حجت‌الاسلام محمدناصر سقای بی‌ریا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن گرامیداشت روز جهانی مسجد با اشاره به ضرورت تقویت جایگاه مساجد در مناطق مختلف بیان کرد: یکی از راه‌های تقویت «مسجد محوری» در جامعه این است که مردم مساجد را محلی برای رفع مشکلات و برآورده ساختن نیازهای خود بدانند.

وی افزود: عده‌ای گمان می‌کنند وسیع بودن متراژ مسجد، مجهز بودن، مهندسی پیشرفته و سایر مسائل مربوط به فضای فیزیکی مسجد عامل رونق مسجد می‌شود ولی تجربه نشان داده گرچه این مسائل بی‌تأثیر نیستند ولی آنچه تأثیرگذاری بیشتری دارد دلسوز بودن مدیران مسجد نسبت به مردم و همچنین تقوا و فعال بودن امام جماعت آن است.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) یکی دیگر از عوامل مهم رونق مساجد را داشتن برنامه برای مردم دانست و گفت: برنامه مساجد باید چند بعدی و کامل باشد یعنی هم باید متوجه دنیا، هم دین و آخرت، هم متوجه مسائل اجتماعی و هم متوجه مسائل فردی افراد باشد.

حجت‌الاسلام سقای بی‌ریا افزود: در حقیقت نیروی انسانی فعال و برنامه خود مساجد است که می‌تواند افراد و به ویژه جوانان را جذب کند و سبب رونق «مسجد محوی» شود.

وی اذعان کرد: نباید مسجد در دید مردم به عنوان جایی شناخته شود که فقط پر سر و صدا است و مزاحمت ایجاد می‌کند بلکه باید پناهگاهی برای رفع مشکلات و تأمین نیازهای مردم باشد.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: یکی دیگر از اقداماتی که برای رونق مسجد محوری در جامعه بسیار تأثیرگذار است «الگوسازی» است، یعنی مساجدی که در جذب مردم موفق عمل کرده‌اند مورد بررسی قرار گیرند و ویژگی‌هایی که دارند در سایر مساجد ایجاد شود تا آن‌ها نیز به چنین جایگاهی برسند.

خبرنگار: فاطمه جمال زاده

انتهای پیام/۶۳/۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha