یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
فقیه ایمانی

حوزه/ آیت الله طباطبایی نژاد گفت: انصافا مرحوم آیت الله سید کمال الدین فقیه ایمانی حقیقتا مصداق بارز و کامل این روایت امیرالمومنین «خَالِطُوا النَّاسَ مُخَالَطَةً إِنْ مُتُّمْ مَعَهَا بَکَوْا عَلَیْکُمْ وَ إِنْ عِشْتُمْ حَنُّوا إِلَیْکُمْ» بود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در حاشیه اقامه نماز میت بر پیکر مرحوم آیت الله سید کمال فقیه ایمانی، با اشاره به خدمات آن عالم ربانی، اظهار کرد: امام علی (ع) در روایتی می فرماید «خَالِطُوا النَّاسَ مُخَالَطَةً إِنْ مُتُّمْ مَعَهَا بَکَوْا عَلَیْکُمْ وَ إِنْ عِشْتُمْ حَنُّوا إِلَیْکُمْ» حضرت تاکید دارند که با مردم آن‌چنان معاشرت کنید که اگر مُردید برای شما اشک بریزند، و اگر زنده ماندید با اشتیاق به سوی شما آیند.

عضو خبرگان رهبری ابراز کرد: مرحوم آیت الله فقیه ایمانی حقیقتا مصداق بارز و کامل این روایت امیرالمومنین(ع) بود.

وی ادامه داد: آن عالم ربانی با مردم به نحوی رفتار کرده بود که وقتی خبر رحلت ایشان را می شنیدند، به واقع ناراحت می شدند و همه ما در این غم با بیت آن مرحوم شریک هستیم.

 امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: مرحوم آیت الله فقیه ایمانی، انسانی بود که همواره در راه خدا، تعلیم علم، تاسیس بیمارستان و کارهای عام المنفعه، راه اندازی کتابخانه ای بی‌بدیل برای مردم و حوزه علمیه گام برداشت.

انتهای پیام


 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha