پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ مراسم ختم رحلت آیت الله فقیه ایمانی در کتابخانه امیرالمومنین(ع)

حوزه/امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه هویت و چیستی شهر ما وابسته به چنین شخصیت های علمی است، گفت: به عنوان نمونه حدود ۳۰۰سال قبل علامه مجلسی چنین هویتی را به اصفهان بخشید که تا امروز باقی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، شامگاه یکشنبه در مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله سید کمال فقیه ایمانی، در مدرسه علمیه دارالحکمه اصفهان، اظهار کرد: تجلیل از یک شخصیت عالم و روحانی نیاز ما محسوب می شود و گرنه آن عالم مرحوم به این امر نیاز ندارد. چرا که این عالمان، عمری مردم را به دین دعوت کرده اند نه دعوت به خود، لذا بزرگداشت و گرامیداشت عالمان برای ما درس ها و پیام هایی دارد که موجب کمال می شود.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه هویت و چیستی شهر ما وابسته به چنین شخصیت های علمی است، گفت: به عنوان نمونه حدود ۳۰۰سال قبل علامه مجلسی چنین هویتی را به اصفهان بخشید که تا  امروز باقی است.

وی با تاکید بر اینکه شهر اصفهان مفتخر به حضور چنین عالمان برجسته بوده که در تاریخ حوزه علمیه اصفهان می درخشیدند، تصریح کرد: تخت فولاد اصفهان که بزرگترین گنجیه بعد از وادی السلام در جهان اسلام است، اثبات کننده این ادعا است.

امام جمعه موقت اصفهان عنوان کرد: در اصفهان شخصیت هایی چون آیت الله رحیم ارباب و حتی در بخش خواهران مجتهده امین و خواهر دکتر بهشتی را داشتیم. هویت شهر اصفهان چنین عالمانی است.

وی با اشاره به آیه ۷ سوره بینه(إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ أُولَٰئِکَ هُمْ خَیْرُ الْبَرِیَّةِ)، گفت: خَیْرُ الْبَرِیَّةِ  از منظر قرآن کسی است که ایمان در حد اعلی و عمل صالح به صورت کامل داشته باشد، ایمان در حد اعلی یعنی یقین که طبق آیات سوره سجده امامان معصوم دارای دو خصیصه صبر و یقین بوده اند.

استاد حوزه اظهار کرد: تواضع مرحوم آیت الله فقیه ایمانی استثنایی بود، زهد آن مرحوم و تقید آن مرحوم در انجام واجبات و ترک محرمات و در آخر سبقت به خیرات و عقب نینداختن عمل صالح و گره گشایی از مردم، ویژگی های ایشان بود.

عضو خبرگان رهبری، جدیت آیت الله فقیه ایمانی در مباحث نظام اسلامی و انقلاب را دیگر ویژگی عنوان کرد و گفت: اعتماد امام راحل و رهبری به آن مرحوم ویژه بود.

وی در پایان یادآور شد: در کنار همه خدمات فرهنگی، آموزشی و عام المنفعه ای که مرحوم آیت الله فقیه ایمانی داشتند، تالیف تفسیر نورالقران به زبان های انگلیسی و روسی، بی بدیل است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha