جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خدری

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: یکی از مهمترین مسائلی که نیاز به فرهنگ سازی دارد موضوع مدیریت مصرف آب است که به ویژه در این شرایط نامناسب کشور که بارش ها کم بوده است این فرهنگ سازی باید بیشتر باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری، صبح امروز در نشست با مدیر آبفای شهرستان بوشهر و مدیر آبفای بخش چغادک نقش روحانیون و مبلغان را در فرهنگ سازی مسائل مختلف بسیار مهم دانست و اظهار داشت: یکی از مهمترین مسائلی که نیاز به فرهنگ سازی دارد موضوع مدیریت مصرف آب است که به ویژه در این شرایط نامناسب کشور که بارش ها کم بوده است این فرهنگ سازی باید بیشتر باشد.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر، ائمه جمعه و جماعات را دیگر ظرفیت بزرگ تبلیغی جهت فرهنگ سازی عنوان کرد و گفت: زمانی که کرونا نبود و نمازهای جمعه برگزار می شد هرگاه ائمه جمعه از طریق تریبون ها نسبت به وضعیت آب توصیه و تذکراتی می دادند مردم نیز توجه بیشتری می کردند.

وی بر استفاده از ظرفیت رسانه برای فرهنگ سازی مصرف آب تاکید کرد و گفت: رسانه ها به ویژه صدا و سیما می توانند در این موضوع بسیار تاثیرگذار باشند، همچنین نباید از ظرفیت فضای مجازی و رسانه های خبری غافل بود، چرا که امروز به فرصت خوبی برای تبلیغ و فرهنگ سازی یک موضوع تبدیل شده اند.

حجت الاسلام خدری گفت: هر مسأله ای برای تبیین آن نیازمند فرهنگ سازی قوی و جذاب دارد. بسیاری از احکام اسلامی وجود دارد اما مردم توجه چندانی به آنها نمی کنند که این مسأله ناشی از عدم فرهنگ سازی است.

وی با بیان اینکه مصرف انرژی نیازمند طراحی یک سیستم هوشمند است، گفت: مردم به راحتی از آب و برق استفاده می کنند، اما نسبت به مصرف بی رویه و هدر رفت آن توجهی ندارند، بنابراین اگر سیستم هوشمندی برای مدیریت مصرف طراحی می شد می توانست موضوع مصرف نادرست را کنترل کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha