پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
فتحعلی بیگی

حوزه / این کارگردان تئاتر ادامه داد: تئاتری که قرار است با مضامین عاشورایی ساخته شود، باید سازنده‌اش شرایط لازم را دارا باشد.

داوود فتحعلی‌بیگی، کارگردان و بازیگر سینما تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، درباره کیفیت تولیدات دینی و عاشورایی، اظهار کرد: پیرامون این مسئله چند نکته را باید مد نظر قرار داد. ابتدا اینکه باید دید سازنده آن کارها چه افرادی هستند. نکته دوم اینکه زمینه و موقعیت برای ساخت تولیدات مورد نظر چگونه بوده است. برای همین به طور قاطع نمی‌توان جواب مشخصی به این سوال داد، زیرا همانگونه که گفتم در مواقعی کیفیت تولیدات مطلوب و در هنگامی دیگر مناسب نبوده است.

وی افزود: چند سال پیش نمایشی را روی صحنه بردم که با محوریت محرم روی صحنه رفته بود. این کار در زمان خود یکی از کارهای بزرگ و پرهزینه بود که برای آن نزدیک به ۱۱ ماه زحمت کشیدم. درضمن کارهای عاشورایی عشق و علاقه می‌خواهد تا برای آن انرژی بسیار بگذارد. لازم به ذکر است تلاش کردم این نمایش را در قالب یک سریال نیز تولید کنم، پس طرح را به سیما ارائه دادم اما شرایط لازم مهیا نشد.

فتحعلی‌بیگی با بیان این که در حوزه ادبیات داستانی ما آثار خوبی با محوریت عاشورا تولید کرده‌ایم، گفت: از نگاه من در بحث داستان و قصه‌نویسی موفقیت‌های بیشتری کسب کرده‌ایم، البته باز هم می‌گویم کارهای نمایشی خوبی در این رابطه روی صحنه رفته است، اما هنوز کاری که بتوان هر سال آن را اجرا کرد به شخصه ندیدم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha