جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام حسین

حوزه/مدرّس حوزه علمیه خواهران گیلان، زیارت عاشورا را سند دشمن شناسی دانست و گفت: چگونگی نفوذ دشمنان از نکات زیارت عاشوراست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در گیلان، خانم درویشی در نشست بصیرتی مجازی در مدرسه علمیه فاطمیه رودسر در خصوص یاری دهندگان جبهه حق و باطل اظهار کرد: ما نمی‌توانیم در برابر جریانات حق و باطل ساکت بمانیم؛ مبارزه با باطل و نصرت حق و یاری کردن ائمه علیهم السلام و پشتیبانی از خط ولایت یک تکلیف دائمی‌ست که بر گردن ماست و بی‌تفاوت بودن نوعی ترک تکلیف شمرده می‌شود.

وی با ذکر حدیثی از امام باقر علیه‌السلام افزود: شخصی خدمت امام باقر علیه السلام مشرف شد و از دین پرسیدند،  حضرت فرمودند: هل الدین الا الحب و البغض؛ آیا دین غیر از حب و بغض است؛  فلذا زمانی که جبهه حق و باطل را شناختیم باید یک جبهه واحد و متحد علیه دشمنان داشته باشیم.

مدرس حوزه علمیه خواهران گیلان بیان کرد: یک نکته محوری در زیارت عاشورا، دشمن شناسی است؛ دشمن دیرینه،  بنی امیه و آل‌مروان بودند که دشمنی‌شان با خط اسلام و اهل‌بیت علیهم السلام از زمان پیامبر آغاز و تا کربلا و بعد از آن ادامه داشت.

درویشی افزود: چگونگی نفوذ دشمنان از دیگر نکات زیارت عاشوراست؛ دشمنانی که دسته جمعی مانند آل‌مروان و آل‌ابی‌سفیان عمل می‌کنند و دشمنانی که مانند شمر، عمرسعد و ابن مرجانه فردی وارد عمل می شوند که در هر دوحالت ( دشمنان جمعی و فردی) نباید غافل باشیم. 

وی ابراز داشت: کسانی که عاملان و زمینه‌سازان و حامیان جریان کربلا بودند یقینا از دشمنان خداوند و اهل‌بیت علیهم السلام هستند؛ در فرازهایی از زیارت عاشورا آمده است، حتی آنهایی که اسب ها را زین کردند، برای نیروهای عمرسعد و ابن‌زیاد آب آوردند و غیره همه آنها در این ظلم شریک هستند و خدا عاقبت همه ما را ختم به خیر بفرماید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha