جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رضا نوری

حوزه/ امام‌جمعه بجنورد گفت: آنچه مردم از طریق انتخابات از دولت سیزدهم خواسته و می‌خواهند فراتر از تغییر در وضع موجود، ایجاد یک تحول مستند به سند ارزشمند بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست با شماری از مسئولان استانی، با تبریک هفته دولت، با اشاره به اولین هفته دولت با دولت سیزدهم، اظهار کرد: رئیس‌جمهور در سخنرانی روز تنفیذ خود سخنان پخته و سُخته و جامعی را بیان کرد که می‌تواند استخوان‌بندی اولیه حرکت دولت جدید تلقی شود.

وی افزود: شاید این اولین بار است که یک رئیس‌جمهور فراتر از تعارفات و محترمانه، نقشه راه دولت خود را مستند به اسناد بالادستی نظام می‌کند که نفس این حرکت قابل‌تقدیر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: پیام انتخابات ۲۸ خرداد تحول‌خواهی، عدالت‌خواهی، مبارزه با فساد، مبارزه با فقر و مبارزه با تبعیض بود، مردم از دولت خواستند تا عدالت را تحقق ببخشد، با فساد مبارزه کند و به روابط ناسالم اداری، به رانت‌خواری‌ها و به هرگونه ضد ارزشی که هیچ‌گونه تناسبی با اساس انقلاب و نظام و ارزش‌ها ندارد، پایان بدهد و در یک‌کلام پیام مردم، تغییر وضع موجود بود.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: تغییر از وضع موجود به مطلوب باید در سفره مردم، در رفع آسیب‌های عرصه کسب‌وکار مردم، در افزایش اعتماد مردم به نظام، در کاهش فاصله مردم با مسئولان و در حل مشکل بیکاری، مشکل مسکن، مشکلات فرهنگی و اقتصادی دیده شود.

وی خاطرنشان کرد: آنچه مردم از طریق انتخابات از دولت سیزدهم خواسته و می‌خواهند فراتر از تغییر در وضع موجود، ایجاد یک تحول مستند به سند ارزشمند بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری ادامه داد: بر این اساس انتظار می‌رود سند ماندگار بیانیه گام دوم و سیاست‌های اعلامی نظام اسلامی مستند اقدامات دولت باشد؛ چراکه در این سند، تبیین حکیمانه‌ای از ترسیم وضع موجود و تصویرسازی وضع مطلوب انجام‌شده است.

وی اظهار کرد: انتظار مردم تحقق فرازهای بیانیه گام دوم بوده و برای تحقق این فرازها لازم است همه مردم و همه فرهیختگان و اندیشمندان، دغدغه مندان، مسئولان و عزیزان نقش‌آفرینی کنند و به میدان مساعدت به دولت بیایند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: نقشه راه دولت در تحقق بیانیه گام دوم ابتدا باید به مسائل فوری و فوتی مانند مسئله کسر بودجه، ثبات بازار سرمایه و ارز، کنترل‌ گرانی و تورم، مسئله کرونا و کمبودهای آب و برق باشد که پیش پای دولت است و باید حل شود.

وی افزود: با توجه به اینکه در آستانه تدوین برنامه هفتم و آخرین برنامه منتهی به پایان چشم‌انداز ۲۰ ساله هستیم و باید در این راستا برنامه تحولی چهارساله پیش رو در اختیار نخبگان و صاحب‌نظران قرار داده شود تا از نظراتشان بهره‌مند شویم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری تصریح کرد: همان‌گونه که رئیس‌جمهور هم تأکید کرد ما از «اصحاب ما می‌توانیم» هستیم و بر این باوریم برای همه مشکلات، با کمک مردم و نخبگان، راه‌حل و علاج وجود دارد.

وی ادامه داد: در واقع یقین داریم با همه موانع و مشکلاتی که هست راه برون‌رفت از مشکلات و اراده جدی برای رفع و علاج آن‌ها وجود دارد.

انتهای پیام/ 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha