یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
انتقال خون

حوزه/ مدیر کل انتقال خون استان هرمزگان از نیاز فوری به همه گروه های خونی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بندرعباس، دکتر ایمان زارعی مدیر کل انتقال خون استان هرمزگان، در گفت و گو با خبرنگار حوزه اظهار داشت:با توجه به گرمای هوا و شیوع ویروس منحوس کرونا مراجعه مردم کمتر و ترس آنها از اهدای خون بیشتر شده است.

وی با تاکید بر اینکه مرکز انتقال خون مکان درمانی نیست که افراد مبتلا به کرونا مراجعه کنند افزود: افرادیکه به انتقال خون مراجعه میکنند باید از هر لحاظ سالم باشند، این استاندارد همیشگی انتقال خون بوده و محدود به زمان شیوع کرونا نیست، زیرا شعار ما "اهدای خون سالم اهدای زندگی" است.

مدیر کل انتقال خون استان هرمزگان یادآور شد: مردم هیچ دغدغه ای بابت اهدای خون و ابتلا به کرونا نداشته باشند، زیرا پروسه اهدای خون هم طبق یک پروسه کاملا استریل توسط کیسه های یکبار مصرف صورت میگیرد ومردم‌ترسی از این بابت نداشته باشند.

ایمان زارعی تصریح کرد: در حال حاضر خون وفراورده های خونی جزو حیاتی ترین محصول وخدمات پشتیبان در حوزه سلامت محسوب می‌شود، بیمارانی که به واسطه تزریق خون از مرگ حتمی نجات پیدا می کنند مثل بیماران تالاسمی ماژور، البته در استان بیش از ۲ هزار بیمار خاص وجود دارد که حدود ۶۵ درصد خون به مصرف این عزیزان می‌رسد.

 مدیر کل انتقال خون استان هرمزگان عنوان نمود: با افتتاح هر مرکز بیمارستانی  درمانی و افزایش تخت های بیمارستانی باید به فکر مصرف خون توسط این واحدها هم بود، یعنی با  افتتاح هر پروژه بیمارستانی باید بر میزان ذخایر خون استان هم افزوده شود.

زارعی ادامه داد: اگر خون دریافتی به صورت مستمر در دسترس باشد به راحتی می‌توانیم خون مورد مصرف بیماران که حدودا روزانه میانگین ۲۳۰ تا ۲۷۰ واحد است را تامین و علاوه بر آن ذخایر خون بین ۵ تا ۷ روز استان هم داشته باشیم.

وی اضافه کرد:  در استان به همه گروه‌های خون نیاز داریم و اگر افراد محدوده سنی ۱۸سال تا ۶۰ سال حداقل در سال دو بار خون اهدا کنند می‌توانیم به سطح پایداری از ذخایر خون برسیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha