چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
نکونام
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در پیام جمعه انتظارات از دولت سیزدهم را مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شهرکرد، با توجه به وضعیت وخیم شیوع ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری و توصیه‌های اکید مسئولان و متخصصان امور بهداشتی و درمانی مبنی بر پرهیز از برگزاری تجمعات با هدف جلوگیری از گسترش بیماری که منجر به توقف موقت برگزاری مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه شده است، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد در قالب پیام جمعه، مهم‌ترین توصیه‌ها و تذکرات را به مردم استان بیان کرد.

مشروح کامل پیام جمعه این هفته شهرکرد:
بسم الله الرّحمن الرّحیم

جمعه دیگری آمد که باز به جهت شرایط سخت کرونایی نماز جمعه اقامه نمی‌شود تا هم بر این بیماری افزوده نشود و هم درعین‌حال با کادر درمان همراهی صورت بگیرد که من همین جا در همین آغاز عرایضم توصیه می‌کنم واقعاً بکوشیم، همه در عمل به جد همراهی کنیم و قواعد و قوانین و دستورالعمل‌ها را رعایت کنیم و فاصله‌ها و زدن ماسک و رعایت بهداشت و ترک اجتماعات مضر را به جدّ رعایت کنیم.

این‌که ما شاهد باشیم در یک روز ٧٠٩ خانوار در سوگ بنشینند و عزیزی را از دست بدهند این واقعاً مصیبت کمی نیست، این مسائل به قدری در حال عادی شدن است. مراقب باشیم عادی انگاری صورت نگیرد بالأخره این بلیه باید رفع بشود و با کادر درمان باید همراهی صورت بگیرد.

واکسن را جدی بگیریم، مسئولان ما در تأمین واکسن در تلاش هستند که هر چه بیشتر واکسن تأمین شود چه از تولیدات داخلی و چه از واردات، مردم خوبمان هم همراهی کنند و به جد در این امر مشارکت داشته باشند و واکسن بزنند و درعین‌حال مسائل دیگر را رعایت کنند تا ان‌شاءالله هر چه زودتر از این بلیه عبور کنیم.

دولت سیزدهم، شهید رجایی را الگوی خود قرار داده‌است

پیام اول را به مناسبت هفته دولت به چند توصیه در این امر اختصاص می‌دهم; اول باید هشتم شهریور را گرامی بداریم سالروز شهادت دو رادمرد، دو شهید عزیز شهید رجایی و شهید باهنر که برای این ملّت خادم بودند و کمر همت را برای خدمت بسته بودند و وجودشان را هم دشمن تحمل نکرد و تروریست و تروریست‌پروران این دو عزیز را از ما گرفتند. این‌ها به عنوان مبارزه با تروریست شعار می‌دهند و گوش فلک را کر کردند درحالی‌که خودشان اولین تروریست و تروریست‌پرور هستند،  داعش می‌پرورانند، منافقین را در دامن خودشان قرار می‌دهند، در افغانستان به عنوان حمایت از مردم افغانستان و مبارزه با تروریست وارد می‌شوند درحالی‌که بیشترین ترور را این‌ها انجام می‌دهند، گروه گروه مردم را می‌کشند و بمب بر سر آن‌ها می‌ریزند. امروز مبارزه با تروریست در حد اعلای آن در جمهوری اسلامی صورت می‌گیرد که به معنای واقعی حامی مظلومان عالم و مستضعفان و بشریت و در مقام نجات دادن بشر از شر ترور و تروریست است.
شهیدان ما شهیدان رجایی و باهنر دو قربانی هستند و ما قربانیان زیادی در این مقوله در طول انقلاب داده‌ایم، ١٧ هزار شهید ترور در یک مجموعه فقط ثبت و ضبط شده‌است.

شهید رجایی به معنای واقعی الگویی برای کشور ما و برای عرصه مدیریت کشور ما محسوب می‌شود، شخصیتی که هم در ابعاد شخصی و هم در ابعاد مدیریتی و سیاسی تمام تلاش خود را به کار گرفت تا خدمتگذاری در طراز نظام جمهوری اسلامی باشد. شهید رجایی دقت‌هایش در استفاده از بیت‌المال و وقت، در توجه به شعائر دینی مثل نماز اول وقت و نماز جمعه و جماعت و ارتباط عمیق با خداوند تبرک و تعالی و دقت تمام‌عیار در ولی‌محوری و به معنای واقعی معتقدانه نه شعاری به ولایت و ولایت‌فقیه و محوریت ولایت معتقد بود، این‌ها خیلی مهم است و در عرصه‌های مدیریتی ما ضرورت بسیاری دارد.

دولت سیزدهم امروز در این شرایط شکل گرفته که شهید رجایی را به معنای واقعی الگوی خودش قرار داده و متفاوت از دولت‌های گذشته شکل گرفته است و لذا انتظاراتی از این دولت داریم که در شش بخش عرض می‌کنم:

- در اراده و انگیزه و در عمل؛ هیچ‌گاه این دولت گرفتار سستی و روزمرگی نشود این انتظاری است که از این دولت امروز هست، از فرصت‌ها به بهترین وجه استفاده کنند که امروز همان‌گونه که خود ریاست محترم جمهور هم می‌گویند و دولت‌مردان هم این نکته را تکرار کرده‌اند که می‌گویند کشور به‌شدت نیازمند کار و تلاش است و برنامه سازنده می‌خواهد. امروز باید هر چه بیشتر کار و برنامه داشت، انتظار است که دولت در این عرصه توفیق بلندی داشته باشد.

- درست است که کرونا مسئله اول کشور است و باید همه کارها و برنامه‌ها به سمت رهایی از این بلیه باشد اما مراقب باشیم  نباید از معیشت مردم غافل شد، وزارتخانه‌های مرتبط با اقتصاد و معیشت همه نگاه خود را به کاهش آلام مردم در این عرصه معطوف دارند چه‌بسا کرونا خدایی نخواسته مدت‌ها در جهان جولان بدهد و همچنان با آسیب مواجه باشیم باید به اقتصاد جامعه و به زندگی و معاش مردم رونق بخشید، باید به نگاه داخل و فعال کردن امکانات داخلی و با نگاه تعاملی و سازنده به بیرون و با کمک همسایگان و کشورهای منطقه و کشورهای دوست جهش به اقتصاد بخشید و مشکلات مردم را رفع کرد. این از ضرورت‌های امروز است در کنار آن مسئله اول کشور مسئله کرونا، مراقب باشیم از مسئله اقتصاد و معیشت مردم غافل نشویم.

- امید است هر چه زودتر تکلیف استان‌ها هم مشخص شود و ثبات مدیریتی حاکم شود و کار در استان‌ها با جدیت و شادابی دنبال شود و این بی‌ثبات و انتظار هر چه زودتر از بین برود، نباید تعللی در این مسئله صورت بگیرد، به این امر حتماً باید شتاب بخشیده شود و هر چه زودتر استان‌ها ثبات مدیریتی خودشان را پیدا کنند و کار مورد انتظار در استان‌ها شروع شود.

- انتظار مهمی را از این دولت داریم که من این را از دولت‌های قبل و دولت قبل هم داشتم ولی کمتر مورد توجه قرار گرفت و یا اصلاً مورد توجه قرار نگرفت. انتظار این است که این دولت تصمیم میدانی و نه وزارتخانه‌ای و ستادی محض اتخاذ کند، یعنی آقایان وزرا شخصاً در مناطق پر مشکل و مسئله‌دار حضور یابند و همانند مردم رفت‌وآمدها و مشکلات را لمس کنند، نه رفت‌وآمد پروازی و امثال آن داشته باشند بلکه وقت بگذارند و مثل مردم با همان وسایل عمومی به مناطق بروند و از نزدیک مشکلات را مشاهده کنند و تصمیم گیر باشند.

بنده حقیر سفری را به پشتکوه فلارد در لردگان داشتم. با چه مشکلاتی مردم آنجا رفت‌وآمد می‌کنند، جاده هست و آسفالت هم شده اما بخشی از آن بسیار خراب و صعب العبور است و این‌ها با چه مشکلاتی باید آنجا رفت‌وآمد کنند و مصالح ساختمانی ببرند و امکانات زندگی را در آنجا فراهم کنند و تازه اینجا بخش خوب‌تر است. در همان لردگان پشتکوه میلاس و جاهای صعب‌العبور دیگر را داریم، در دیناران اردل در موگویی کوهرنگ و در جاهای پرمسئله استان که کم نداریم و همین طور در کشور بسیار مناطق پر مشکل هستند که دیدن از نزدیک و لمس مشکلات حتماً در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری بسیار مؤثر است؛ این موضوع از موضوعات مهمی است که امیدواریم ان‌شاءالله دولت‌مردان تصمیم میدانی داشته باشند و مشکلات را در میدان و با حضور در میان مردم حل کنند که توصیه مؤکد رهبر معظم انقلاب هم است.

- تقاضای جدی از این دولت و وزرا دارم که دولت وفاق ملی باشند و فارغ از نگاه‌های سیاسی در خدمت همگان باشند و آنچه در گذشته و گذشته‌ها شاهد بودیم از کشور رخت بربندد؛ همه در کنار هم با هر نگاه سلیقه‌ای و سیاسی در خدمت کشور قرار گیرند، البته اگر نگاه‌های بیمارگونه‌ای وجود دارد که نمی‌خواهند وحدت پذیر باشند، آن‌ها حسابشان جدا است. اما تلاش دولت‌مردان بر ایجاد وحدت ملی و ولایت محوری باشد که مردم دیگر تاب اختلافات حزبی و بازی‌های سیاسی و امثال این‌ها را ندارند نباید کشور و منافع آن قربانی بازی‌های سیاسی بشود. این هم نکته مهمی است که انتظار است و خود آقای رئیس‌جمهور هم گفته‌اند و تأکید کردند و امیدوار هستیم این در عمل جزو برنامه قرار گیرد.

-  همه می‌دانیم استان چهارمحال و بختیاری پرظرفیت و درعین‌حال پر مشکل است. به کار گرفتن ظرفیت‌ها و حل مشکلات انس و الفت و در کنار هم نشستن و به راهکارهای واحد رسیدن را می‌طلبد؛ خیلی تلاش شد که این همدلی و همراهی شکل گیرد تا حدودی هم توفیق یار شد اما به نظر می‌رسد باید قدری بیشتر در کنار هم باشیم، سعه‌صدر بیشتری داشته باشیم، واقع‌گرایی و نه گروه گرایی بیشتر خودش را نشان بدهد و احترام به نگاه‌ها و سلایق یکدیگر بیشتر خود را نشان دهد.

استان هم ظرفیت‌های انسانی بسیار بالایی در همه اقشار دارد و هم ظرفیت‌های سرزمینی وافر دارد. حیف است که این سرمایه‌ها و ظرفیت‌ها در خدمت رشد استان قرار نگیرد.
جداً به عنوان یک خادم کوچک تقاضا دارم وحدت و همدلی استانی را افزایش دهیم و واقعیات استانی را بر سلایق فردی و گروهی ترجیح دهیم و به نگاه مشترک برسیم تا هم ثبات مدیریتی و هم فضای کار و تلاش در استان قوت پیدا کند. هر کسی که مسئول باشد نیازمند حمایت مردمی و کمک است. اگر بنا باشد مدام به پر و پای یکدیگر بپیچیم، نمی‌توانیم به مسئولین قوت و انرژی بدهیم.

این روزها هم که سخن از مدیریت استانی است بیشتر به این نوع نگاه و این نوع تفکر نیازمندیم. امید است شاهد روزهای طلایی استان باشیم و فرصت پیش آمده در این دولت را از دست ندهیم، خداوند همه ما را موفق به انجام وظایف بگرداند.

دشمن بداند ما ملت امام حسینیم; دست از دشمنی‌هایش بردارد

پیام دوم: ٢٢ محرم در سال ١٤٢٧ قمری یعنی ١٦ سال قبل انفجار مهیب و تخریب گسترده حرمین عسگریین(علیه‌السلام) را  توسط داعش آمریکایی و تروریست آمریکایی شاهد بودیم. اولاً این‌ها که مدعی مبارزه با تروریست هستند همان‌طور که گفتیم خود تروریست‌پرورند و خود از تروریست‌های وحشی و خشن و بی‌رحم‌اند و نشانه‌اش را همین‌طور که عرض کردیم در افغانستان و عراق و در جاهای دیگر می‌بینیم.

ثانیاً از ترورهای وحشیانه این‌ها چه نتیجه‌ای گرفتند؟ جز آن‌که همه چیز به ضرر آن‌ها تمام شد، امروز با خواری و سرافکندگی و در آخرین لحظات هم با کشته‌های فراوان مجبور به ترک خاک افغانستان هستند چه ذلتی بالاتر از این‌که بعد از بیست سال حضور رسوا شوند، این آمریکا است؛ بشناسند آن‌هایی که دل به آمریکا می‌بندند، آمریکا این است، آمریکا اینقدر حقیر و توخالی و پست است. چطور بعضی‌ها هنوز این چهره خبیث را نشناخته‌اند و گاهی به او دل می‌بندند و از او کمک می‌خواهند این‌ها واقعاً درس عبرت است.

قطعاً باید آمریکایی‌ها منتظر چنین روزی را در عراق هم باشند طولی نمی‌کشد که ان‌شاءالله در عراق هم با همین خواری باید خاک عراق را ترک کنند بنابراین نتیجه‌ای نگرفتند.

ثالثاً حرمین مبارکین در سامرا بعد از شانزده به آبادانی همه‌جانبه  رسیده و از بهترین ضریح تا بهترین ساختمان‌ها و امکان خدماتی و بهترین امکاناتی که فراهم گردیده است، عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد و همین وضع را در کربلا و نجف و ان‌شاءالله در  کاظمین هم شاهد هستیم.

دشمن بداند ما همان‌گونه که شهید بالنده و پرافتخارمان شهید حاج قاسم سلیمانی عزیز گفت "ما ملت امام حسینیم" دشمن معنای این جمله را بفهمد که ما ملت امام حسینیم یعنی چی؟ این جمله خیلی پرمعنا است. دشمن درک کند و دست از دشمنی‌هایش بردارد مردم خوبمان هم الحمدلله با همین فرهنگ به راهشان ادامه می‌دهند

دولت در پی رفع مشکلات ربا و اصلاح قانون باشد

پیام سوم هم راجع به آغاز هفته بانکداری است که از دهم شهریور به مناسبت تصویب قانون عملیات بانکی بدون ربا آغاز می‌شود. دولت به این موضوع به جد ورود پیدا کند و ضعف‌های این قانون عملیات بانکی بدون ربا را برطرف و اصلاح کند و زمینه‌ای فراهم شود که بانک به معنای واقعی در خدمت مردم و در خدمت تولید و جامعه باشد. بانک در خدمت منافع خودش و تلنبار کردن ثروت و سرمایه نباشد. بانک ثروت مردم، ثروت عمومی و پول جامعه است; باید در خدمت مردم و تسهیلات دادن به خوبی برای مردم فراهم کردن و عرصه تولید را شکوفا کردن باشد. بنابراین انتظار این است که عزیزان ما با اصلاح این قانون هم از حرام و شبهه جلوگیری کنند که بانک‌ها گرفتار کار حرام نشوند و هم چرخ اقتصاد را به گردش درآورند. انتظاری است که ما ان‌شاءالله شاهد باشیم و دولت‌مردان ما هم در این عرصه ان‌شاءالله نقش‌آفرین باشند

خداوند تبارک  تعالی موفقمان بدارد کمک کنیم ان‌شاءالله به همدیگر و همدلی و همراهی‌هایمان را بیشتر کنیم و از این بلیه هم هر چه زودتر عبور کنیم و ثبات دولت سیزدهم را ان‌شاءالله هر چه بیشتر شاهد باشیم

والسّلام علیکم و رحمة‌الله و برکاته

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha