جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عزاداری امام حسین

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان گفت: مبلغان دین اسلام، با اقتدا به سیره اخلاقی و رفتاری حضرت ابواالفضل‌العباس(علیه‌السلام) روحیه خدمت و مواسات را در جان خود نهادینه کرده و با ترویج آن در جامعه، برای رفع گرفتاری‌ها و مشکلات گام بردارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، نشست پژوهشی با محوریت «الگوهای تربیتی و اخلاقی در قیام عاشورا» با حضور جمعی از کارکنان و طلاب مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان، به صورت مجازی برگزار شد.

در این نشست، خانم شمسی طاهری بیان کرد: بزرگداشت حماسه عاشورا و ایام شهادت امام حسین(علیه‌السلام) و یاران بی‌بدیل ایشان، رزق معنوی و به ظهور رساندن خوبی‌ها و نیکی‌ها در جامعه و پرهیز از زشتی‌ها و بدی‌هاست.

وی واقعه عاشورا را به قرآن تشبیه کرد و افزود: همان‌گونه که قرآن همیشه نو بوده و نکات و برنامه‌های جدیدی از آن استخراج می‌شود، از جریان کربلا نیز درس‌ها و پیام‌های بسیاری نیز قابل استنباط است.

مدیر مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان، کربلا را بزرگترین دانشگاه معارف اسلامی و انسانی معرفی کرد و گفت: عاشورا تابلوی تمام عیار خوبی‌ها برای هدایت انسان‌هاست و تمام معارف دین، اصول تربیتی و اعتقادی و هر نوع ایده سیاسی و اجتماعی در آن وجود دارد؛ لذا هر انسانی به اندازه استعداد خویش می‌تواند از این دانشگاه تعلیم گیرد.

 طاهری، به بحث پیرامون الگوهای تربیتی و اخلاقی در قیام عاشورا پرداخت و تشریح کرد: صبر، ایثار، از خودگذشتگی و اطاعت از ولایت درس‌هایی است که در حماسه عاشورا به منصه ظهور رسید تا جامعه انسانی در تلاطم اندیشه‌ها و تضاد فکری از آن الگو گرفته و بیراهه نرود.

وی، گذشت و کرامت را از درس‌های تربیتی عاشورا برشمرد و تصریح کرد: اهل بیت(علیهم‌السلام) راه را حتی برای دشمنان خود باز می‌گذارند؛ زیرا هدف آنان هدایت انسان‌ها و آراستن به مکارم اخلاقی است، بنابراین، از جان، مال و خانواده خویش گذشتند تا بشر در صراط مستقیم گام بردارد.

استاد حوزه خواهران، مواسات و همدلی را از دیگر درس‌های قیام عاشورا معرفی کرد و افزود: یاری‌رسانی و کمک به دیگران تنها مالی و اقتصادی نیست؛ بلکه جانی را نیز شامل می‌شود و حضرت اباالفضل‌العباس(علیه‌السلام) از شخصیت‌هایی است که مواسات در او جلوه کرده و وجودش را فدای امام زمان خویش می‌کند.

طاهری خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط کنونی کشور و نیاز جامعه به همیاری و همدلی، اگر مواسات در جامعه تحقق یابد، بسیاری از مشکلات حل می‌شود، لذا مبلغان دین اسلام، با اقتدا به سیره اخلاقی و رفتاری حضرت ابوالفضل‌العباس(علیه‌السلام) روحیه خدمت و مواسات را  نهادینه کرده و با ترویج آن در جامعه، برای رفع گرفتاری‌ها و مشکلات گام بردارند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha