سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
نشست مجازی هم‌اندیشی و تبیین«مهرواره اوج»

حوزه/ در نشست هم‌اندیشی و تبیین «مهرواره اوج» بر ضرورت محوریت مساجد در مواسات و خدمت رسانی و حل مشکلات مردم تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، نشست هم‌اندیشی و تبیین «مهرواره اوج» با حضور ۱۸۶ نفر از معاونان فرهنگی ادارات تبلیغات اسلامی استان‌ها و راهیاران استانی بنیاد هدایت، در بستر فضای مجازی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام رضا عزت زمانی، معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر به اوج رسانی نهضت مواسات، گفت: با توجه به اینکه ایشان فرمودند محور این کار باید مساجد باشد، دوستان ما در بنیاد هدایت زحمت کشیدند و «مهرواره اوج» را راه اندازی کردند.

وی ضمن تقدیر از مجریان طرح و دست اندرکاران آن، اظهار داشت: مهرواره اوج نسبت به مهرواره محله همدل ارتقاء یافته است.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر اینکه مهرواره اوج ویژه تمام مساجد است، گفت: بنابراین لازم است که حوزه‌های علمیه، ائمه مساجد و روحانیون طرح هجرت نیز پای کار بیایند.

مهرواره اوج؛ لبیک گویی به فرمان رهبر انقلاب

حجت الاسلام سیدناصر میرمحمدیان، مدیرعامل بنیاد هدایت مهرواره اوج را در راستای لبیک گویی به فرمان رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: بسیاری از ما در شعارهای خود می‌گوییم که منتظر فرمان رهبری هستیم؛ حال ایشان مستقیما ما را خطاب قرار داده اند و فرمودند که باید محور این مواسات و خدمت رسانی مساجد باشد.

وی به اهداف این مهرواره پرداخت و بیان داشت: در این مهرواه دنبال ارتقای مدل حل مسئله هستیم؛ یعنی نه تنها می‌خواهیم حل مسئله داشته باشیم، بلکه می‌خواهیم حل مسائل مختلف را نیز به راهیاران و امامان آموزش بدهیم.

مدیرعامل بنیاد هدایت دستیابی به مدل دقیق حل مسئله را بسیار مهم خواند و گفت: باید در حل مسائل خلاقیت به خرج داد و در این راه ظرفیت‌های مردمی را به کار گرفت. گاهی مسائل به درستی شناسایی نمی‌شوند و یا برای راه حل آن یک کار تکراری و کم ثمری ارائه می‌شود؛ به عنوان مثال تا موضوع مشکلات تحصیلی دانش آموزان در شرایط کرونایی مطرح می‌شود، عده‌ای به دنبال خرید موبایل و تبلت می‎افتد در حالی که این تنها راه حل نیست.

حجت الاسلام میرمحمدیان با بیان اینکه راهبر همه این جریانات راهیاران استانی و شهرستانی و معاونان فرهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌ها هستند، تأکید کرد: تلاش داریم یک کار قوی و عمقی انجام دهیم و فعالیت‌های خود در میدان را یک گام پیش ببریم.

توانمندسازی امامان و استفاده از ظرفیت محله‌ها در مهرواره اوج

حجت الاسلام محمد پشم فروش، دبیر مهرواره اوج هم در این نشست به خوانش طرح‌نامه مهرواره اوج پرداخت و اظهار داشت: این طرح در سه بخش تدوین شده است؛ بخش اول توانمند سازی امامان محله و استفاده از ظرفیت‌های محله‌ها است.

وی با اشاره به اینکه بخش دوم در ۸ گام تدوین شده است، گفت: ارزیابی اولیه، تشکیل شبکه امامان از طریق گعده، ارزیابی فعالیت‌های شهرستان‌ها، داوری استانی، نشست امامان شاخص، ارزیابی شهرستانی از جمله گام‌های مهم این مهرواره است.

دبیر مهرواره اوج در توضیح بخش سوم این طرح نامه، بیان داشت: در این بخش شرح وظایف اقدامات استان‌ها آمده است؛ رصد میدانی اقدامات امام‌ها و تفقد از آنها، پیگیری و نظارت بر امور از جمله این وظایف است.

مساجد محور مواسات و حل مشکلات مردم باشند

مساجد محور مواسات و حل مشکلات مردم باشند

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha