جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 975209
۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
تودیع و معارفه شاهچراغ

حوزه/ آیین معارفه تولیت آستان مقدس احمد بن موسی شاهچراغ(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، مراسم معارفه حجت الاسلام والمسلمین کلانتری به عنوان تولیت آستان مقدس احمد بن موسی الکاظم شاهچراغ(ع) پیش از ظهر امروز در حرم مطهر شاهچراغ(ع) با حضور مسئولان و مدیران استانی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به آیه ۱۸ سوره سبأ «وَجَعَلْنَا بَیْنَهُمْ وَبَیْنَ الْقُرَی الَّتِی بَارَکْنَا فِیهَا قُرًی ظَاهِرَةً وَقَدَّرْنَا فِیهَا السَّیْرَ ۖ سِیرُوا فِیهَا لَیَالِیَ وَأَیَّامًا آمِنِینَ»، اظهار کرد: خداوند در این آیه دو گونه از شهر که قرای مبارکه و ظاهره است معرفی می کند، در تأویل این آیه مبارکه فرموده اند شهر مبارک به معنای امام معصوم و قرای ظاهره  به معنای کسانی هستند که ما را به امام معصوم ربط می دهند.

وی در ادامه با تصریح اینکه در زمان غیبت امام(عج) غرای ظاهره را احساس می کنید، اضافه کرد: از قرای ظاهره علما، امام زادگان هستند، این قریه ظاهریه که خانه عمویه امام زمان(عج) است در شیراز باعث شده که شهر ما عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) پیدا کند، خداوند را از این بابت شکر گزار هستیم.

امام جمعه شیراز عنوان کرد: باید بتوانیم حرم سوم را با استفاده از تجارب دیگر حرم ها به گونه ای سامان دهیم که همانگونه که شیراز همیشه در میان شهرهای جهان یک شهر ویژه بوده است باز هم به برکت نورانیت این حرم آن ویژگی و طراوات را هم حفظ کند.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام افزود: بار تولیت حرم مطهر سنگین است، از این رو همه در خدمت تولیت جدید هستیم برای اینکه ایشان بتواند این بار را به نحو احسن بردارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha