سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
جلسه طلاب و فضلای خرم آباد و پلدختر با حضور حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت:جریان سازی دینی و فرهنگی سالم از درون حوزه ها و مدارس علمیه می جوشد و نمود پیدا می کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت‌ الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی، امروز در دومین نشست ماهانه با جمعی از طلاب مدارس علمیه لرستان، اظهار داشت: بزرگانی همچون شیخ طوسی(ره) که در دوران خود بسیار تاثیرگذار بودند از درون حوزه‌های علمیه تربیت یافته اند.

وی افزود: در عصری که فساد، انحطاط، ظلم، زور و ستم افراد خاص نسبت به عموم مردم و به ویژه علما وجود داشت، روحانیت توانست یک جریان‌سازی سالم فرهنگی، دینی، تاثیرگذار را به وجود آورند و این جریان‌سازی از نسلی به نسل دیگر سپرده شد تا به زمان حال رسیده است.

امام جمعه خرم آباد ادامه داد: امروز برای اینکه همچون علمای بزرگ در عصرهای مختلف، تاثیر گذار باشیم باید با بومی‌سازی، نگاه به مقتضیات و امکانات روز بتوانیم وظیفه خودمان را به خوبی انجام دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی عنوان کرد: امروز هر چه در جهت رشد و توسعه  اقتصادی تلاش کنیم اگر بر پایه اصول دینی و فرهنگی نباشد این رشد و توسعه شامل همه مردم نمی‌شود و تداوم ندارد.

وی بیان کرد: چنانچه بخواهیم شاهد رشد اقتصادی عمومی باشیم که تداوم داشته باشد، نیازمند جریان‌سازی فعال، سالم، فرهنگی است که از درون حوزه‌ها و مدارس علمیه می‌جوشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha