سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آغاز بخش دوم میز حقوق رویداد دین و حکمرانی

حوزه/ بخش دوم رویداد نخبگانی دین و حکمرانی در میز فقه و حقوق با حضور کارشناس ارشد معاونت راهبردی قوه قضائیه آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، بخش دوم رویداد نخبگانی دین و حکمرانی در میز فقه و حقوق با حضور آقای امیر حسین حاجی زاده کارشناس ارشد معاونت راهبردی قوه قضائیه آغاز شد.

بر اساس این گزارش: در این مراسم از برگزیدگان مرحله اول تقدیر شد و جوایز تیم های برگزیده توسط حجت الاسلام والمسلمین  گلی شیردار مدیر مدرسه تخصصی امام کاظم(ع) اهدا گردید.

از ابتدای مرداد ماه ۱۴۰۰ رویداد دین و حکمرانی (دلیل) با حمایت بنیاد ملی نخبگان در پنج میز «فقه و حقوق»، «اقتصاد اسلامی»، «سیاست گذاری رسانه»، «آسیب های اجتماعی» و «جهان اسلام» آغاز شد.

در این رویداد شرکت کنندگان برای حل مسئله مورد نظر برای هر میز در تیم های ۳ تا ۵ نفره در یک رقابت نخبگانی  و با استفاده از استاد راهنما برای حل مسئله به ارائه راهکار می پردازند. مخاطبین این رویداد، طلاب سطح سه و دانشجویان با گرایش علوم انسانی هستند. در میز فقه و حقوق با همکاری معاونت راهبردی قوه قضاییه مسئله «طراحی سازوکار جدید در نقل و انتقال اموال غیر منقول» مورد توجه قرار گرفته است.

میز فقه و حقوق کار خود را در دو بخش مهارت حل مسئله و کاربرگ فقهی پی گیری می کند. بخش اول قبل از محرم با حضور کارشناسان ارشد قوه قضاییه برگزار شد.

سه شنبه ۸ شهریور بخش دوم رویداد دین و حکمرانی در میز فقه و حقوق با حضور آقای امیر حسین حاجی زاده کارشناس ارشد معاونت راهبردی قوه قضاییه آغاز شد. در این مراسم از برگزیدگان مرحله اول تقدیر شد و جوایز تیم های برگزیده توسط حجت الاسلام و المسلمین گلی شیردار مدیر مدرسه تخصصی امام کاظم(ع) اهدا گردید.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن گلی شیردار مدیر مرکز تخصصی امام کاظم(ع) ضمن قدردانی از زحمات اندیشکده دین و حکمرانی گفت: کار علمی شما در زمینه فقه و حقوق باید منجر به خروجی ادامه دار و ارزشمند شود و اینگونه نباشد که در آغاز کار، قوی وارد شوید و در ادامه دچار افول شوید و در نهایت کار هم نتیجه ای به همراه نداشته باشد.

مدیر مرکز تخصصی امام کاظم (ع) با تاکید بر لزوم استفاده از مشاوره از اساتید فاضل حوزوی خاطرنشان کرد: در برگزاری مراحل مختلف این رویداد لازم است از اساتید مبرز استفاده شود و در نهایت نتیجه کار این باشد که مسائل و مشکلات  قوه قضائیه از این طریق رفع شود.

وی ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب بر فقه مضاف تأکید دارند و شما نیز باید در این موضوع خود را بروزرسانی کنید؛ این گونه کارهای علمی برای حوزه علمیه کار چندان سنگینی نیست، اما نیاز به تلاش علمی دارد تا بتواند ابهامات حوزه اجرا را در دستگاه های اجرایی مختلف کشور حل کند.

حجت الاسلام والمسلمین گلی شیردار عنوان کرد: حل مسائل حقوقی جامعه بدون اتکا به فقه و اصول جاری حوزه امکان ندارد، اما این به معنی منجمد بودن و ارتجاع نیست و باید فکر نو داشته باشیم و باید در کنار آن از دروس سنتی حوزه نیز بهره ببریم؛ اگر رهبران این انقلاب از علمای اسلامی و مجتهد نبودند انقلاب امروز با مشکلات جدی روبرو می شد.

در ادامه این مراسم از ۶ گروه برگزیده با اهدای جوایز نقدی تقدیر به عمل آمد؛ دو تیم اول عبارتند از: گروه آقایان اسدیان، زحمتکش و قاسم پور و گروه آقایان جلیلی، صالحی، رمضان زاده و شهابی نژاد؛ دو تیم دوم عبارتند از آقایان عظیمی، رحیمی و زمانپور و گروه آقایان نظری، مشهدی و نجفی؛ و دو تیم سوم عبارتند از: گروه آقایان آقاجانی، رجب زاده، گل آقایی و نیک خصال و گروه آقایان اسدی، محمد پور، آقایی و ناروئی.

در ادامه این رویداد امیر حسین حاجی زاده کارشناس ارشد قوه قضاییه ضمن آسیب شناسی سازوکار فعلی نقل و انتقال اموال غیر منقول بر تغییر رویکرد در این زمینه تاکید کرد.

علاقه‌مندان می توانند برای اطلاع بیش تر از برنامه های رویداد دین و حکمرانی به کانال اندیشکده در ایتا به آدرس: https://eitaa.com/din_hokmrani و یا سایت اندیشکده به آدرس: http://dinhokmrani.org/  مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha