جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
تصاویر/ آزمون سطح چهار مرکز تخصصی مذاهب اسلامی

حوزه/ آزمون سطح ۴ مرکز تخصصی مذاهب اسلامی با رقابت ۴۵ داوطلب در مرکز تخصصی موسسه مذاهب اسلامی در قم برگزار شد.

حجت الاسلام حسینی، معاون آموزشی مرکز تخصصی موسسه مذاهب اسلامی در حاشیه برگزاری آزمون سطح ۴ این مؤسسه در قم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، گفت: این مؤسسه در سال ۷۰ با هدف تربیت نیروی متخصص و مسلط به مبانی کلامی-فقهی و حدیثی، سیاسی اجتماعی در حوزه مذاهب اسلامی، نشر فرهنگ تقریب و اتحاد و انسجام اسلامی و مقابله با تفکرات افراطی، تربیت مبلغان متخصص در حوزه مذاهب اسلامی و آموختن راهکارهای مناسب جهت حسن تعامل با پیروان مذاهب اسلامی و پاسخگویی به شبهات و... کار خود را در قم آغاز رده است.

وی بیان داشت: مهمترین مأموریت این مؤسسه تعامل علمی و عملی با پیروان مذاهب اسلامی و انجام کارهای فرهنگی، تبلیغی و  با رویکرد تقریبی بین المذاهبی ویژه استان سیستان و بلوچستان است.

حجت الاسلام حسینی گفت: این مرکز از بخش های چون آموزش و پژوهش تشکیل شده  و در بخش آموزش در دو مقطع تحصیلی سطح۳ (رشته: کلام اسلامی با گرایش مذاهب اسلامی) و سطح ۴ (رشته: کلام تطبیقی امامیه با اشاعره، معتزله و ماتریدیه) اقدام به فعالیت و تربیت نیرو می کند.

 وی بیان داشت: این مرکز از زمان راه اندازی تا الان در بخش آموزش اقدام به برگزاری۱۰ دوره عمومی، ۲۰ دوره تخصصی سطح ۳ و یک دوره تخصصی سطح ۴ کرده که امروز شاهد برگزاری دومین دوره آن هستیم.

IMG_0614.JPG

معاون آموزشی مرکز تخصصی موسسه مذاهب اسلامی افزود: یکی دیگر از فعالیت‌های آموزشی این معاونت، برگزاری دوره‌های کارگاهی و کوتاه‌مدت است که به منظور تقویت بنیه علمی طلاب بومی و نیز آموزش مهارت‎های روش گفتگو و تعامل با اهل‌سنت، اجرا می‌شود. این دوره‌ها به صورت متفرقه در قم و استان‌های مشترک برگزار می‌شده وتعداد این دوره‌ها بیش از۲۰  دوره است.

IMG_0612.JPG

وی اضافه کرد: از دیگر فعالیت ها، برگزاری دوره‌های آموزش غیر حضوری با هدف کاربردی کردن آموزش‌های ضروری مورد نیاز منطقه و طلاب مستقر در استان‌های مشترک است.این کار  در ۱۰ استان مشترک انجام شد و آثار خوبی هم به همراه داشته است.

حجت الاسلام حسینی گفت: اما در بخش پژوهش این مرکز اقدام به تدوین ۱۰۰ کتاب و برگزاری ۲۰ همایش علمی تخصصی در استان سیستان و نشر مجله علمی تخصصی صراط کرده است.

معاون آموزشی مرکز تخصصی موسسه مذاهب اسلامی افزود: تعداد فارغ التحصیلان این مرکز از زمان راه اندازی در دو سطح ۳ و چهار به ۵۰۰ نفر رسیده و نوید این را می دهد که این فارغ التحصیلان بتوانند در اهداف این مرکز کمک رسان باشند.

IMG_0614.JPG

وی بیان داشت: در آزمون امروز سطح چهار ۴۵ نفر شرکت کرده اند که در نهایت بین ۳تا ۸ داوطلب پذیرفته و نتیجه آزمون هم یک ماه بعد از طریق سایت این مرکز به پذیرفته شدگان اعلام می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha