سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام ماندگاری

کارشناس دینی گفت: وظیفه «ملت امام حسین(ع)» جهادی کار کردن است و این یعنی، پُرکار، درستکار و همکار یکدیگر باشیم تا در مقابل دشمنان پیروز شویم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت‌الاسلام مهدی ماندگاری، شامگاه سه شنبه در جلسه عزاداری حسینی مکتب الصادق(ع) اصفهان، اظهار داشت: برای تربیت شدن و موفقیت و رسیدن به مقاصد، مربی و اراده در کنار یکدیگر اهمیت است.

وی ادامه داد: شهدا که قرآن در مورد آنها می فرماید «وَمَنْ یُطِعِ اللَّهَ وَالرَّسُولَ فَأُولَٰئِکَ مَعَ الَّذِینَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَیْهِمْ مِنَ النَّبِیِّینَ وَالصِّدِّیقِینَ وَالشُّهَدَاءِ وَالصَّالِحِینَ وَحَسُنَ أُولَٰئِکَ رَفِیقًا» کسانی هستند که اراده همراهی داشتند.

کارشناس مذهبی تصریح کرد: اگر ایمان به خدا داشته باشیم توکل، تکیه وا مید به خدا اتفاق می افتد و ناامیدی از جامعه ما رفع می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: اگر ما هم مثل انبیا و اولیا اعتماد و ایمان به خدا و به نصرت الهی داشته باشیم، کارها جلو می رود، همچنان که در انقلاب ودر دفاع مقدس و در دفاع از حرم این امر کارساز شد، امروز هم در حل مشکلات پیش می‌رود.

ماندگاری ادامه داد: اگر سر امام حسین(ع) بر نیز رفت و عاشورا شکل گرفت بر این اساس بود که اراده کوفیان با امام همسو نشد و این فاجعه در تاریخ شکل گرفت.

وی عنوان کرد: دومین اراده ای که مردم باید به همراه امام خود داشته باشند، اراده جهادی کارکردن است که در این صورت پیوند امام و امت ایجاد می شود. هرکس در این عالم خدمت مجاهدانه داشته باشد، مشکلات حل می شود.

ماندگاری با اشاره به این کلام حاج قاسم که گفت «ما ملت امام حسینیم» اظهار کرد: امروز وظیفه امت اسلامی و هیئتی ها و حزب اللهی ها، امام حسینی بودن است که اراده جهادی کار کردن داشته باشند و این یعنی درستکار و همکار یکدیگر باشیم تا در مقابل دشمنان پیروز باشیم.

وی افزود: کسانی جهادی کار می کنند که قدر فرصت کوتاه زندگی را بدانند؛ خدا خریدار مجاهدین است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha