جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الله عبدالملکی

حوزه/ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که ۵ و نیم‌میلیون بیکار در کشور وجود دارد، گفت: ایجاد یک میلیون شغل در سال در دستور کار دولت و وزارت کار قرار دارد.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الله عبدالملکی پیش از ظهر امروز در دیدار با حضرت آیت‌الله علوی گرگانی اظهار داشت:  با بیان این که وزارت‌خانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت مردم است، ابراز داشت: ۳ و نیم‌میلیون بازنشسته تأمین اجتماعی، ۲ میلیون نفر هم در صندوق بازنشستگان داریم و علاوه بر این صندوق بیمه روستایی را نیز با پوشش روستاییان داریم.

وی ادامه داد: در سازمان بهزیستی هم ۶ و نیم‌میلیون نفر تحت پوشش داریم که نیازمند رسیدگی بهتر و در حد انتظار هستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: بیش از ۵۰۰ شرکت در زیرمجموعه داریم که متعلق به مردم هستند که باید به‌خوبی مدیریت شوند و علاوه بر این مشکلات زیادی داریم مسئله بیکاری موضوع مهم دیگری است چرا که ۵ و نیم بیکار در کشور داریم که دچار چالش هستند که باید در جهت رفع آن گام برداریم.

وی ادامه داد: با بیماری کرونا نیز عده‌ای بیکار شدند که باید به مشکلات آن ها رسیدگی شود.

عبدالملکی افزود: تورم نیز موضوع دیگری است که در مدیریت کلان کشور باید تورم و گرانی را مهار کنیم و در کنار این مهم توسعه برنامه‌های اشتغالی که بتوانیم سالی یک میلیون شغل ایجاد کنیم در دستور کار است و حجت الاسلام والمسلمین رئیسی نیز قول این مهم را داده است.

 وی بیان داشت: وزارت کار متولی این مهم است که در این مسیر نیازمند همکاری سایر وزارت‌خانه‌ها هستیم هرچند که امکانات و منابع خوبی در کشور وجود دارد که می‌توان از این مشکلات عبور کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: هفته اول کاری بنده این هفته است البته در همان شب رأی اعتماد در وزارت‌خانه حاضر شدم و کار را شروع کردیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha