جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام افشار

حوزه / مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین حسینی قزوین گفت: ملت ایران برای حضور در مراسم پیاده روی اربعین لحظه شماری می کند و امیدواریم با تمهیدات بهداشتی و موافقت مسئولین عراق بتوانیم این مانور بزرگ را به خوبی برگزار کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام عباس افشار، ظهر  امروز در جلسه مسئولین فرهنگی و آموزشی ستادهای اربعین حسینی کشور که به صورت آنلاین برگزار شد، با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و با هنر، گفت: با توجه به شیوع کرونا، برای سفر اربعین امسال تمهیدات بهداشتی در نظر گرفته شده  و بر همین اساس برنامه‌ریزی‌های لازم در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: اگر شرایط عادی شود، امکان حضور  زائران فراهم می‌شود و مشتاقان می‌توانند در این سفر معنوی شرکت کنند.

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین حسینی استان قزوین عنوان کرد: ملت ایران برای حضور در مراسم پیاده روی اربعین لحظه شماری می کند و امیدواریم با تمهیدات بهداشتی و موافقت مسئولین عراق  بتوانیم این مانور بزرگ را به خوبی برگزار کنیم.

 افشار اعلام کرد: امسال از دهه اول تا پایان ماه صفر برپایی موکب در شهر کربلا و مسیر نجف به کربلا با اجرای برنامه های فرهنگی نظیر نمایشگاه عکس، مسابقه، جمع آوری خاطرات و دلنوشته زائرین، وهمچنین اعزام تیم رسانه ای و ساخت فیلم مستند را خواهیم داشت.

وی بیان کرد: سال گذشته که توفیق حضور در مراسم پیاده روی اربعین حسینی را به دلیل شیوع ویروس کرونا نداشتیم، فعالیت فرهنگی در زندان مرکزی قزوین و آزادسازی زندانیان بدهکار با همکاری جمعی از خیرین برگزار شد که این برنامه خوشبختانه مورد استقبال مسئولین کشوری و استانی قرار گرفت. امسال هم روز اربعین برنامه فاخری در این عرصه خواهیم داشت.

افشار  ادامه داد: ۲۸ صفر  امسال در زینبیه و در کنار بارگاه مطهر حضرت زینب کبری (س) و حرم مطهر حضرت رقیه (س) در شهر دمشق برنامه های فرهنگی با همکاری گروه جهادی بین المللی عبرات اجرا خواهد شد.

ملت ایران برای حضور در پیاده روی اربعین لحظه شماری می کند

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha