جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 975892
۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۳
امام جمعه قزوین در مراسم تجلیل از حافظان قرآن کریم

حوزه / امام جمعه قزوین گفت: شیرینی و عظمت انقلاب اسلامی و اعجاز عصر ما که انقلاب در آن تحقق پیدا کرد این است که رایحه آیات قرآنی را به مشام ما رساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، عصر امروز در مراسم تجلیل از حافظان کلام وحی که در مسجد امام حسن عسگری (ع) شهرک کوثر برگزارشد گفت:  ما در عصر انتظار ظهور زندگی می‌کنیم؛ یعنی چشم‌انتظار منجی عالم بشریت هستیم و همه ما می‌دانیم که بین امام و قرآن تفکیک ناپذیری است

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد: همان‌طوری که چشممان به ظهور امام مان است، به همان معنا چشم به راه ظهور حقایق قرآنی هستیم؛ یعنی منتظریم که روزی فرا برسد که قرآن در عالم ظهور کند.

امام جمعه قزوین گفت: شیرینی و عظمت انقلاب اسلامی و اعجاز عصر ما که انقلاب در آن تحقق پیدا کرد این است که رایحه آیات قرآنی را به مشام ما رساند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تصریح کرد: وقتی قرآن، کتابی عزیز است نیز پیروان قرآن هم عزتمند هستند؛ هر کس بیشتر با این کتاب آسمانی زندگی می‌کند و بیشتر به آن اعتقاد دارد و در زندگی و جانش نفوذ کرده است نیز به همان اندازه از کرامت بیشتری برخوردار است.

 وی بیان کرد: قرآن کریم نور است؛ خداوند در آیه ۳۵ سوره نور فرمود: هر کس که لیاقت داشته باشد، خداوند به وسیله این نور او را هدایت می‌کند. همچنین در آیه ۴۰ سوره نور فرمود: هر کس با قرآن نورانی و روشن نشود، هیچ نوری در وجودش نیست و هیچ ارزشی ندارد.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه اگر نخواهیم از نور خداوند بهره‌مند شویم باید به خدا پناه ببریم، گفت: قرآن کریم روشنایی بخش است اما باید لیاقتی هم از طرف بنده خدا اراده شود

 رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین با بیان اینکه بسیاری از دوقطبی‌های سیاسی غلط است، تاکید کرد: گاهی می‌بینیم که دو شخص قرآنی به علت دو قطبی‌های سیاسی در مقابل هم می‌ایستند، در حالی که قطب سازی قرآنی مهم و اساسی است چون باید مشخص شود که در کدام طیف قرار داریم.

 وی اظهار کرد:  وجود ۳۰۰ حافظ قرآن در استان قزوین مایه افتخار و امنیت و آرامش است که موجب نورانیت و معونیت در فضای استان می‌شود. هر آیه‌ای از قرآن چراغ راهی برای زندگی است.

 نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: امام نور است، چون نوری که همراه پیامبر نازل شده نیز هم ولایت علی(ع) و اولاد علی است و هم قرآن است و همان طور که گفته شد بین آن‌ها تفکیک وجود ندارد.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: هر کاری که می‌خواهیم انجام دهیم باید ببینیم برای انجام آن مجوز قرآنی وجود دارد و اگر قرآن اجازه داده، قطعا عمل ما وزن و ارزش پیدا می‌کند که در روز قیامت هم دستگیر ما خواهد بود.

تجلیل از حافظان کلام وحی توسط امام جمعه قزوین

انتهای پیام /

تجلیل از حافظان کلام وحی توسط امام جمعه قزوین

تجلیل از حافظان کلام وحی توسط امام جمعه قزوین

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha