پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شیخ علی الخطیب نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان

حوزه/ شیخ علی الخطیب گفت: ربودن امام موسی صدر، توطئه علیه وطن، وحدت، استقلال، حاکمیت و کرامت آن و توطئه علیه مقاومت به شمار می رود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ علی الخطیب نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در سخنانی به مناسبت سالگرد ربوده شدن امام موسی صدر گفت: ربودن امام موسی صدر، توطئه علیه وطن، وحدت، استقلال، حاکمیت و کرامت آن و توطئه علیه مقاومت به شمار می رود؛ چراکه همه این موارد جزء اهداف جنبش و جهاد و سیره امام صدر در پیشرفت کشور، حفظ امنیت آن و دفاع از حاکمیت و استقرار آن است.

با امام صدر عهد می بندیم که راه وی را ادامه دهیم

وی افزود: ما با امام موسی صدر تجدید پیمان می کنیم که در راه حفظ وطن و ملت آن، راه وی را ادامه داده و به اصول و مبانی امام صدر که برای دفاع از محرومان و مستضعفان پایه ریزی کرد، پایبند باشیم.

شیخ الخطیب با بیان اینکه فرزندان امام صدر با آگاهی، جهاد و جانفشانی خود اهداف این توطئه را ناکام گذاشتند، اشاره کرد: این توطئه بار دیگر با چهره جدید آمده است، امّا در تحقق اهداف خبیث خود موفق نخواهد شد و فرزندان امام موسی صدر اجازه نخواهند داد.

امام صدر نماد وحدت، استقلال، مقاومت، عزّت و کرامت باقی خواهد ماند

وی با تأکید بر اینکه امام صدر نماد وحدت، استقلال، مقاومت، عزّت و کرامت باقی خواهد ماند، گفت: یاد امام صدر هرگز به فراموشی سپرده نخواهد شد و مسئله وی در رأس اولویت ها و دغدغه ها و نگرانی های ما باقی خواهد ماند.

دعوت از لیبی برای همکاری در جهت آزادی امام صدر

نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان از نظام لیبی خواست با دستگاه قضاییه لبنان برای رسیدن به پایانی مطلوب همکاری کند تا امام موسی صدر و شیخ محمد یعقوب و سعید عباس بدر الدین آزاد شوند.

قدردانی از ارسال کشتی حامل سوخت از سوی ایران

 وی با اشاره به اینکه این مسئله ملّی و انسانی در وجدان ما زنده باقی خواهد ماند، از کمک جمهوری اسلامی ایران در ارسال کشتی حامل سوخت برای ملت لبنان تشکر و قدردانی کرد و گفت: لبنان در برابر توطئه ها استوار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha