شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
صحیفه سجادیه

حوزه/ طی یک ماه اخیر در قالب طرح «ختم‌های ثقلین» آستان مقدس بانوی کرامت، صحیفه سجادیه ۵۰۰ مرتبه به صورت کامل توسط ۵۰۰ شرکت کننده خواهر ختم شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، امور فرهنگی خواهران آستان مقدس بانوی کرامت در راستای تحقق هدف انس روزانه با صحیفه سجادیه از سال ۸۸ « طرح طلیعه بندگی» را به صورت ملی دنبال می‌کند.

در این طرح که در قالب یک دفترچه تدوین شده است بانوان به صورت روزانه ادعیه صحیفه سجادیه را براساس جداول مشخص شده در دفترچه تلاوت می کنند.

در این دفترچه دعاهایی از صحیفه سجادیه گزینش‌شده و سعی شده با مطالعه این ادعیه از سوی مخاطب زمینه تدبر در صحیفه سجادیه و کلام امام سجاد علیه‌السلام از سوی مخاطب فراهم شود تا مخاطب به این وسیله بتواند به نیازها و پرسش‌های روزانه خودپاسخ داده و بر محوریت ادعیه و کلام امام سجاد (علیه‌السلام) مشکلات و معضلات فرهنگی و اجتماعی خود را حل کند.

زیرا ادعیه امام سجاد صرفاً مقوله دعا به درگاه الهی نیست بلکه امام سجاد (علیه‌السلام) از قالب دعا برای تربیت انسان‌ها استفاده کرده‌اند؛ بنابراین با انس با صحیفه سجادیه بندگان ضمن دعا به درگاه الهی در قالب کلام معصوم می‌آموزند که به چه شیوه و روش با مشکلات و مسائل مختلف روبه رو شده و برمحور کلام معصوم مشکلات خود را حل کنند.

با شیوع ویروس کرونا و مجازی شدن برنامه‌های فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها،« طرح طلیعه بندگی» و ختم ادعیه صحیفه سجادیه شکل مجازی به خود گرفته و بانوان از طریق عضویت در کانال « آستان مهر» و ثبت نام در طرح «ختم های ثقلین» می‌توانند در طرح ختم صحیفه سجادیه شرکت کنند.

همزمان با ماه گذشته در قالب طرح« ختم های ثقلین» ادعیه صحیفه سجادیه۵۰۰ مرتبه به صورت کامل از سوی ۵۰۰ شرکت کننده خواهر ختم شده است.

همچنین بنابر توصیه امام خامنه ای مبنی بر قرائت روزانه دعای هفتم صحیفه سجادیه در ایام کرونا این دعا نیز ۲۲ هزار و ۴۰۰ مرتبه از سوی ۴۷۰ شرکت کننده خواهر در یک ماه گذشته ختم شده است.

بانوان علاقه‌مند برای ثبت نام در طرح ختم های ثقلین و ختم ادعیه صحیفه سجادیه در کانال آستان مهر می‌توانند به ایدی های karimeh_۱۳۷،@Sanasahel@ و Zaaeer@ پیام ارسال کنند.

همچنین واحد مجازی مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت (علیه‌السلام) همزمان با فصل بهار دوره مجازی شرح دعای پنجم، هفتم و ۲۵ صحیفه سجادیه را با حضور ۱۲ شرکت کننده خواهر برگزار کرده است و بانوان با مراجعه به سایت مرکز قرآن و حدیث و ثبت نام دوره های مجازی می‌توانند در دوره شرح ادعیه صحیفه سجادیه ثبت نام کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha