پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/ دوره روش بیان آسان تفسیر قرآن کریم

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور گفت: یکی از مأموریت‌های طلاب سفیران هدایت استفاده موضوعی از آیات قرآن کریم برای هدایت آحاد و اقشار جامعه در برنامه‌های تبلیغی‌شان است تا مردم بتوانند با آموزه‌های قرآنی زندگی اسلامی‌تری داشته باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسعود بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، که در حاشیه برگزاری دوره‌ مهارت‌های بیان تفسیر قرآن کریم برگزار شد، اظهارداشت: با توجه به اینکه بیشتر آموزش‌های مدارس علمیه سفیران مهارت و آموزش‌های کاربردی بوده و طلاب این مدارس بعد از ۵ سال تحصیل وارد عرصه‌های تبلیغی در مناطق مختلف می‌شوند، لازم است با فراگیری دوره‌های تخصصی، از عهده‌ی مأموریت‌های خود برآیند.

وی افزود: یکی از مأموریت‌های طلاب سفیران هدایت استفاده موضوعی از آیات قرآن کریم برای هدایت آحاد و اقشار جامعه در برنامه‌های تبلیغی‌شان است تا مردم بتوانند با آموزه‌های قرآنی زندگی اسلامی‌تری داشته باشند؛ به همین دلیل معاونت آموزش و همچنین معاونت تهذیب حوزه علمیه خوزستان به‌صورت مستمر اقدام به برگزاری دوره‌های مرتبط با قرآن کریم ویژه طلاب و اساتید مدارس علمیه می‌کنند.

مدیر حوزه علمیه خوزستان، در ادامه گفت: بحمدالله دوره مهارت‌های بیان تفسیر، در سال جاری و پیش از شروع سال تحصیلی جدید برای اساتید حوزه علمیه خوزستان تعریف و اجرا شد که امیدواریم در طول سال تحصیلی اساتیدی که این آموزش‌ها را می‌بینند، بتوانند محتواهای قرآنی را به نحو احسن، به طلاب مدارس علمیه منتقل کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام‌پور، با بیان اینکه حوزه‌های علمیه کمتر توانسته‌اند قرآن را در سبد معنوی زندگی مردم جای‌ دهند، افزود: اگرچه قرآن برنامه‌ جامع زندگی و راه‌حل گره‌ها و مشکلات زندگی انسان‌هاست اما امروزه بیشتر به قرائت آن توجه می‌شود تا محتوا و مطالب ارزشمند آن! ازاین‌رو لازم است با برنامه‌ریزی‌های جامع و کاربردی، درون‌مایه‌های گران‌سنگ قرآن کریم را میان آحاد و اقشار جامعه تبیین کرد.

وی در پایان گفت: یکی از فواید مهمی که این دوره دنبال می‌کند، این است که قرآن را در زندگی مردم برده تا مردم بتوانند با استفاده از آیات مبارکه قرآن در موضوعات مختلف زندگی خود، راه و روش دینی صحیح را برای مسائل و موضوعات زندگی خود پیدا کنند و این برنامه برای این است که اول طلبه‌ها خودشان این آموزش‌ها را ببینند و بعد برای مردم تبیین کنند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha