یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مساجد کارآفرین

حوزه/مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان با حضور در 2 محله حاشیه نشین و محروم شهر بندرعباس آغاز طرح «محله کارآفرین با محوریت مسجد، روحانی و معتمدین محله» را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه از بندرعباس، هادی ابراهیمی روز گذشته با حضور در محلات حاشیه ای دو هزار بندرعباس (کوی ملت) و محله چاهستانی ها و هماهنگی با بسیج سازندگی، جبهه انقلاب فرهنگی، دفاتر تسهیلگری این محلات، قرارگاه تحول محلات و نشست با معتمدین محلات در مسجد حضرت ابالفضل علیه السلام کوی ملت و مسجد چهارده معصوم محله چاهستانی ها، اجرای پایلوت طرح محله کارآفرین را باهدف حل مشکل اشتغال و آسیب های اجتماعی آغاز کرد. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان  در این نشست ضمن تشریح اهداف طرح محلات کارآفرین و اعلام همکاری با سازمان بسیج سازندگی استان در اجرای طرح های اشتغال بر مبنای اقتصاد مقاومتی، افزود: شرایط کرونایی کشور و استان باعث شده که افراد کمتر و مدیران در میدان حضور پیدا کنند و مجموعه اداره کل کار در این فرصت کرونایی سعی کرد یک الگوی عملی برای حل مشکل اشتغال در بطن محلات را طراحی کند که خوشبختانه به نتایج خوبی هم دست پیدا کرده ایم.

وی عنوان کرد: برای حل مشکلاتی چون فقر، آسیب های اجتماعی، بزهکاری نیاز به ایجاد شغل داریم، چرا که معتقدیم که بسیاری از مسائل و مشکلات با اشتغال افراد سامان پیدا می کند.
 
ابراهیمی افزود: اگر محله یا مجموعه ای به دنبال یک تحول اقتصادی عظیم است بایستی برنامه های اقتصاد مقاومتی را در محله خود به اجرا دربیاورد و اجرای اقتصاد مقاومتی هم نیاز به همراهی مردم دارد و نگاه ما به حل مشکل اقتصاد بر مبنای اقتصاد مقاومتی است زیرا در این نوع از اقتصاد انسان با توجه به ظرفیت های محیط مهارت کسب می کند و به تدریج به یک فعال اقتصادی درونی برونگرا تبدیل می شود.

وی اظهار کرد: در مدل حل اشتغال با استفاده از اقتصاد مقاومتی سعی می شود با تکیه بر ظرفیت درونی محلات به شبکه ای وصل شویم که با حمایت های دولت به هدف بزرگ ایجاد اشتغال نزدیک شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان اضافه کرد: در طرح اشتغالزایی در بستر محلات، آموزش مهارت حرف اول را می زند، زیرا فرد بدون مهارت فرصت و انگیزه ای برای شکوفا کردن خود ندارد و همین امر موجب می شود که نتواند در پیشه ای که شروع می کند به موفقیت برسد.

وی تصریح کرد: مسجد در اسلام به عنوان یک کانون برای فعالیت های اجتماعی و گاها اقتصادی است، لذا باید  تلاش کنیم که با استفاده از ظرفیت عظیم مسجد که یکی از نهادهای اصلی در جامعه است و بالفعل کردن ظرفیت های فرهنگی، رسانه ای، آموزشی و کمیته های پشتیبانی و اجرایی اهداف خود را دنبال کنیم.

ابراهیمی تاکید کرد: مرحله در اجرای طرح محلات کارآفرین شناسایی افراد بیکار در محله و اخذ اطلاعات آنها و معرفی کردن آنها به راهبران و پیشران های شغلی و با اجرای این امر مساجد جایگاه واقعی خود را که از صدر اسلام داشته اند بازیابی می کنند و به قرارگاه اشتغال زایی تبدیل خواهند شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان خاطرنشان کرد: حاضرم برای عملی تر شدن امور حتی دفتر کارم را در دل محلات حاشیه ای و مساجد قرار دهم و در هفته یک روز در محلات حضور پیدا کنم، چرا که برای حل مشکل اشتغال باید این امر را با حضور در میدان حل کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha