شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
جبار آذین

حوزه / یک کارشناس رسانه گفت: به نظرم سریال‌هایی که سعی می‌کنند موضوعات دینی را به شکل منبری تبلیغ کنند، نه‌تنها در رسیدن به خواسته‌شان موفق نیستند، بلکه نتیجه عکس نیز می‌گیرند.

جبار آذین، منتقد و کارشناس سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، پیرامون سریال «در کنار پروانه‌ها» اظهار کرد این اثر کاری اجتماعی خانوادگی که در آن موضوعات دینی مد نظر قرار گرفته است. داریوش یاری کارگردان این اثر همیشه در کارهایش سعی کرده قصه را به گونه‌ای تعریف کنند که در آن موضوعات دینی و اعتقادی جایگاهی ویژه داشته باشند. در همین راستا اکثر آثار فیلمساز در راستای مسائل اعتقادی جامعه شکل گرفته است.

 وی افزود: سریال در کنار پروانه‌ها نیز در همین راستا ساخته شده است در این کار تلاش شده به صورت غیرمستقیم به محرم پرداخته شود، اما این سریال نیز همانند بسیاری از تولیدات مشابه به جای اینکه روی شخصیت‌ها دقیق شود در دام شعار گرفتار آمده است.

آذین تاکید کرد: مشکل پیش آمده در سریال قبلی داریوش یاری نیز دیده می‌شد. این ضعف نشان می‌دهد کارگردان برای اینکه بتواند موضوعات دینی را به درستی در کارهایش تصویر کند، باید بیشتر در بطن زندگی مردم وارد شود. به نظرم سریال‌هایی که سعی می‌کنند موضوعات دینی را به شکل منبری تبلیغ کنند نه‌تنها در رسیدن به خواسته‌شان موفق نیستند، بلکه نتیجه عکس نیز می‌گیرند، ولیکن متاسفانه هنوز بسیاری از فیلمسازان فکر می‌کنند با نشان دادن حسینیه و نماز خواندن می‌توانند مبلغ موضوعات دینی باشند.

این کارشناس در پایان تاکید کرد: موضوعات دینی باید به شکل کاربردی در آثار نمایشی لحاظ شود تا الزامات آن در قصه مورد توجه قرار گیرد، والا در قالب دیالوگ نمی‌توان جریان‌سازی فرهنگی و دینی داشت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha