جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان

حوزه/ مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان با صدور بیانیه ای ارتحال آیت الله سید محمد سعید حکیم را تسلیت گفت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان با صدور بیانیه ای ارتحال آیت الله سید محمد سعید حکیم را تسلیت گفت.

در بیانیه مجلس اعلا آمده است: آیت الله حکیم بیشتر عمر خود را در راه تدریس، تألیف و استنباط احکام شرعی صرف کردند و از خاندان علمی و بزرگی بودند که ده ها شهید تقدیم کرده و علمای آن بر پایه علم، فضیلت و جهاد تربیت شدند. آیت الله حکیم با تمسک به حق و یاری آن، با ظلم و طاغوت مبارزه کرده و در نهضت امت و تحکیم، وحدت و تقویت مسیر پیشرفت آن مشارکت داشتند و در خدمت رسانی به امت و حمایت از ملت های آن جانفشانی کرده و از مسائل به حق، به ویژه مسئله فلسطین حمایت کردند.

 آیت الله حکیم، نمونه یک مرجع رسالتی بودند که خود را وقف خدمت به اسلام و نشر آموزه ها و ارزش های آن نمودند. کتابخانه اسلامی مملو از پژوهش ها و مؤلفات ایشان از فقه، معرفت و اعتقادات است.

با درگذشت آیت الله حکیم، مرجعیت دینی، حوزه ها و مراکز دینی، یک مرجع بزرگ و عالم جلیل القدر، استاد پژوهشگر و فقیه توانمندی را از دست داد که در تأسیس حوزه های علمیه و مراکز دینی نقش داشته و جمع زیادی از علما و فضلا به دست ایشان تربیت یافتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha