پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سید عمار حکیم  و  آیت الله سید محمد سعید حکیم

حوزه/ سید عمار حکیم درگذشت آیت الله سید محمد سعید حکیم بر اثر سکته قلبی در یکی از بیمارستان های نجف اشرف را تسلیت گفت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، سید عمار حکیم رئیس ائتلاف نیرو های ملّی عراق درگذشت آیت الله سید محمد سعید حکیم بر اثر سکته قلبی در یکی از بیمارستان های نجف اشرف را تسلیت گفت.

وی در بیانیه ای گفت: با درگذشت یکی از بزرگان شهر علم و علما نجف اشرف و حوزه مبارکه آن و یکی از ارکان معرفت، هدایت و فقاهت آیت الله سید محمد سعید طباطبایی حکیم، قلوب ما و قلوب مسلمانان و پیروان اهل بیت (ع) و ملت عراق را دردمند کرده است.

عمار حکیم ادامه داد: این مرجع مرحوم از خاندان علم، فقاهت و شهادت بوده و شخصیتی علمایی هستند که به زهد، علم، دلسوزی برای دین و وطن معروف بودند و عمر خود را در راه تدریس و تربیت نسلی از علمای عامل و تحکیم مبانی مکتب اهل بیت (علیهم السلام) در فقه، اصول، اعتقاد و جهاد فی سبیل الله و زندان های ظالمانه دیکتاوری سپری کردند.

وی این مصیبت را به محضر حضرت بقیة الله الاعظم (عج) و به امت اسلامی و مراجع عظام تقلید و ملت عراق و خاندان آل حکیم به ویژه برادران آن مرحوم تسلیت گفت و برای آیت الله حکیم طلب رحمت و برای خانواده و شاگردان و مقلدین ایشان طلب صبر و آرامش کرد.

رئیس ائتلاف ملی عراق در پایان گفت: با درگذشت آیت الله حکیم، یک نماد دینی و شرعی و جهادی را از دست دادیم و این خسارت بزرگی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha