شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله العظمی سید محسن حکیم

حوزه/ سید عمار حکیم رئیس ائتلاف عراقیون به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت آیت الله سید محسن حکیم از مراجع نجف اشرف بیانیه ای صارد کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، سید عمار حکیم رئیس ائتلاف عراقیون به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت آیت الله سید محسن حکیم از مراجع نجف اشرف بیانیه ای صارد کرد.

وی در بیانیه خود با بیان اینکه در ایام افول ستاره آسمان هدایت، تقوا، علم و معرفت، سالگرد رحلت زعیم امت حضرت آیت الله سید محسن حکیم قرار داریم، گفت: این شخصیت تأثیر بزرگی در میادین مختلف علم و معرفت به جای گذاشت به گونه ای که مرجعیت ایشان برجسته و بارز شد.

عمار حکیم افزود: آیت الله حکیم کتابخانه های عمومی تأسیس کرد و نمایندگانی را برای مرجعیت دینی در تمامی استان های تعیین نمود و مبلّغان بزرگی را به دور ترین روستا ها و نواحی کشور می فرستاد.

رئیس ائتلاف عراقیون تصریح کرد: آیت الله حکیم در میدان های جهاد مثل مقابله با استعمار و مبارزه در جهت استقلال کشور و یاری ملت فلسطین نیز موضع گیری های قهرمانه و محکمی داشتند و جنگ با ملت کرُد را حرام کردند.

آیت الله سید محسن حکیم زعیم شیعه در سن ۸۱ سالگی و در ۲۷ ربیع الاول سال ۱۳۹۰ هجری قمری دار فانی را وداع گفت و مراسم تشییع جنازه ایشان از بغداد تا نجف اشرف به خاطر حضور میلیونی مردم، دو روز طول کشید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha