جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
هادی العامری

حوزه/ هادی العامری رئیس ائتلاف فتح عراق درگذشت آیت الله سید محمد سعید حیکم را تسلیت گفت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، هادی العامری رئیس ائتلاف فتح عراق درگذشت آیت الله سید محمد سعید حیکم را تسلیت گفت.

وی در بیانیه ای گفت: با کمال غم و اندوه خبر درگذشت آیت الله العظمی سید محمد سعید حکیم را دریافت کردیم. ایشان عالم ربانی و فقیه نوآور بودند که عمر مبارک خود را در راه پژوهش علمی، نوشتن و تألیف صرف کردند و به دست ایشان هزاران اساتید و علما در حوزه علمیه فارغ التحصیل شدند.

العامری ادامه داد: آیت الله حکیم سال های زیادی رنج زندان را تحمل کرده و در زندان های رژیم بعث شکنجه شدند و در آن روشنایی بخش زندانیان در کاهش درد های آنها بودند و علی رغم ظلم و جنایت بعثی ها به  گسترش آگاهی و دروس فقهی در میان زندانیان پرداختند.

رئیس ائتلاف فتح تصریح کرد: آیت الله حکیم از بارزترین مراجع و علمایی بودند که از فتوای آیت الله سیستانی در خصوص جهاد کفایی حمایت کردند و در تمامی مواضع حمایت بزرگی از حشد الشعبی داشتند و توصیه ها و سخنان ایشان مرهمی بر زخم مجاهدین در نبرد علیه تروریست های داعش بود.

وی بیان داشت: با درگذشت آیت الله حکیم، عراق یک مرجع بزرگی را از دست داد که در انتقال عراق از دیکتاتوری به دموکراسی نقش داشتند. ما این مصیبت را به محضر حضرت مهدی (عج) و به مراجع عظام به ویژه آیت الله سیستانی تسلیت می گوییم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha