جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اربعین

حوزه/ در آستانه فرارسیدن اربعین حسینی، برای نخستین بار ستاد بین المللی اربعین در منطقه آمریکای لاتین با حضور فعالان فرهنگی این کشورها تأسیس شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، همزمان با ایام آمادگی محبین اهل بیت (ع) برای برگزاری مراسم اربعین حسینی، روز گذشته نخستین نشست فعالان اربعین حسینی از کشورهای مختلف منطقه آمریکای لاتین به صورت مجازی برگزار، و برای نخستین بار ستاد دائمی و بین المللی اربعین در منطقه آمریکای لاتین تأسیس شد.
در این مراسم که با حضور نمایندگانی از کشورهای مکزیک، کاستاریکا، پاناما، ونزوئلا، کوبا، اکوادور، کلمبیا، برزیل، بولیوی، آرژانتین، شیلی برگزار شد، آقای دکتر سهیل اسعد به عنوان مسوول ستاد بین المللی اربعین درمنطقه آمریکای لاتین معرفی شد. 
برنامه ریزی و هماهنگی بین کشورها، تولید محتوا، پشتیبانی های منطقه ای و فرامنطقه ای، برنامه ریزی های ویژه و هماهنگی با عتبات عالیات جزو وظایف این ستاد بین المللی اربعین در منطقه آمریکای لاتین به شمار می رود. 
انتشار دو کتاب جدید در کشورهای آمریکای لاتین با موضوع عاشورا و اربعین، برگزاری موکب های خیابانی، راه اندازی کاروان ماشینی، برگزاری سراسری و هماهنگ زیارت اربعین در سراسر منطقه آمریکای لاتین، برگزاری مراسم در مراکز اسلامی و مساجد، انتشار مجله کودکان باران با موضوع اربعین و محرم، رونمایی از پوستر اربعین آمریکای لاتین درسال ۲۰۲۱ و تولید لوگوی اختصاصی ستاد اربعین آمریکای لاتین در سال جاری به شمار می رود. 
این ستاد در طول سال جلسات متعدد خواهد داشت و هر ساله برای برگزاری باشکوه مراسم اربعین در منطقه آمریکای لاتین بر اساس ظرفیت های بومی و بین المللی برنامه ریزی خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha