جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مراسم آغاز سال تحصیلی جدید

حوزه/ مراسم آغاز سال تحصیلی جدید موسسه عالی فقه و علوم اسلامی ظهر امروز به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه،  مراسم آغاز سال تحصیلی جدید موسسه عالی فقه و علوم اسلامی ظهر امروز به صورت مجازی و با سخنرانی و ارائه گزارش مسئولان این مرکز حوزوی در قم برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین صدر حسینی مدیر موسسه عالی فقه و علوم اسلامی در این مراسم در سخنانی به تبیین اهمیت و جایگاه دروس حوزه و لزوم رعایت نظم و شرکت جدی و مستمر در کلاس ها پرداخت و گفت: شایسته است،‌ طلاب در کنار وقت گذاشتن برای خانواده، وقت فعال خویش را به صورت تمام وقت در اختیار حوزه و تحصیل نیز قرار دهند.

وی گفت: البته در کنار درس خواندن  و شرکت جدی در کلاس ها و فعالیت های آموزشی و پژوهشی از امور معنوی نیز نباید غافل شد، اموری همانند نماز اول وقت، نماز شب که متون دینی و سیره بزرگان ما تاکید فراوانی بر آن داشته اند.

حجت الاسلام والمسلمین صدر حسینی گفت: تحصیل در این شرایط سخت، نیازمند برنامه ریزی دقیق و منسجم است تا جدیّت در تعلیم از سوی طلاب و اساتید ادامه پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: اساس کار این مؤسسه، تقویت بنیه ی علمی طلاب در راستای پاسخگویی به مسائل روز جامعه ی اسلامی است.

رئیس مؤسسه فقه و علوم اسلامی اظهار داشت: برای موفقیت در این جا به چند اصل نیازمندیم که یکی از این اصول، اعتقاد به پاسخگویی اسلام به نیازهای جامعه در عصر حاضر است.

حجت الاسلام والمسلمین دیانی معاون علمی موسسه عالی فقه و علوم اسلامی نیز در ادامه این مراسم گفت: این موسسه عالی در قبال تلاش مجدانه طلاب، موظف به فراهم کردن شرایط رشته علمی و تهیه امکانات لازم مادی، رفاهی و ایجاد فضای مناسب تربیتی و اخلاقی برای آنان و خانواده های شان در حد توان و با حدود متعارف حوزه می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان مدیر مدرسه خارج عمومی نیز در سخنانی تاکید کرد: در بحث آموزش قدم های خوبی برداشته شده است و در بخش پژوهش نیز سعی شده است که ۲۵ پایان نامه بزودی به مرحله دفاع برسد.

وی گفت: موسسه عالی فقه و علوم اسلامی با نظر مبارک مقام معظم رهبری و با هدف تربیت فقیهان متخصص برای پاسخ گویی به نیازهای فقهی نظام اسلامی و جامعه امروز بشری و کمک به تولید علم و نظریه های نوین در عرصه های مختلف فقه اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تاسیس شده است.

مدیر بخش درس خارج عمومی مؤسسه فقه و علوم اسلامی، خاطر نشان ساخت:  بر اساس این راهبرد، موسسه فقه و علوم اسلامی اقدام به برنامه ریزی آموزشی و پژوهشی برای فقه های تخصصی نموده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha