جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 976734
۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۲
آیت الله موسوی اصفهانی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان همدان با بیان اینکه معرفی شخصیت‌های برتر حوزی نباید مختص به یک بازه زمانی خاص باشد، گفت: رسانه ملی در سراسر سال برای معرفی حوزه‌های علمیه، برنامه‌ای مستمر را در دستور کار خود قرار دهد و به طور مثال هفته‌ای یک ساعت را برای معرفی حوزه ها و بزرگان آن اختصاص دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی روحانیت دفاع مقدس استان همدان، با بیان اینکه اقدامات و مجاهدت‌هایی که توسط روحانیت از قبل از انقلاب شروع شده و تا امروز نیز ادامه دارد، در طول تاریخ روحانیت شیعه بی نظیر است، اظهار داشت: جامعه روحانیت قبل از پیروزی انقلاب با تقدیم شهدای بزرگواری همچون شهید سعیدی و غفاری که زیر شکنجه به شهادت رسیدند و پس از آن در دوران دفاع مقدس و پس از آن نیز در عرصه‌هایی همچون دفاع از حرم فعالیت‌های بسیاری داشته و دارد.

وی افزود: آمار شهدای روحانی در جنگ تحمیلی نسبت به سایر اقشار به مراتب بالاتر بوده و امروز نیز هر مسئله‌ای برای انقلاب به وجود بیاید این روحانیت است که خود جلوتر از مردم در صحنه حضور دارد و سپس اقدام به بسیج مردمی می‌کند.

مدیر حوزه علمیه استان همدان با اشاره به فعالیت روحانیت در عرصه‌های خدمت‌رسانی همچون سیل، زلزله و کرونا، یادآور شد: باید گفت در بیان این رشادت‌ها و اقدامات در جامعه دچار کم‌کاری بوده‌ایم چرا که امروز دشمن به خود جرات می‌دهد تا علیه روحانیت مطالب غیر واقع را بیان کند و هجمه علیه او راه بیندازد.

وی با بیان اینکه عملکرد برخی روحانیون در قوه مجریه باعث شد تا مردم نسبت به این قشر بدبین شوند، گفت: اگر مردم نسبت به روحانیت تغییر دیدگاه پیدا کنند، اصل انقلاب که در راس آن یک روحانی، به عنوان ولی فقیه حضور دارد، در خطر خواهد بود.

آیت الله موسوی اصفهانی با تاکید بر اینکه راه‌حل رفع این کمبودها معرفی روحانیتی است که در میدان‌های مختلف خدمت کرده است، یادآور شد: نه در همدان، که در سراسر کشور روحانیون گمنام بسیاری وجود دارد که فعالیت‌های بسیاری برای انقلاب و کشور و اسلام انجام داده‌اند و لذا ضروری است تا نام آن‌ها را زنده نگه داریم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه معرفی شخصیت‌های برتر حوزوی نباید مختص به یک بازه زمان خاص باشد، خاطر نشان کرد: رسانه عمومی در سراسر سال برای معرفی حوزه‌های علمیه، برنامه‌ای مستمر را در دستور کار خود قرار دهد و به طور مثال هفته‌ای یک ساعت را برای معرفی حوزه ها و بزرگان آن اختصاص دهد.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه این شورا وظیفه سنگینی بر دوش دارد، گفت: اینکه تنها برای یک روز کنگره، این جلسات برگزار شود و دیگر ادامه پیدا نکند، همانند بارانی است که به سیلاب منتهی می‌شود و دیگر تاثیری در جامعه ندارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha