جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
علمای بحرین

حوزه/ علمای بحرین با صدور بیانیه ای درگذشت آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع نجف اشرف را تسلیت گفتند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، علمای بحرین با صدور بیانیه ای درگذشت آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع نجف اشرف بر اثر سکته قلبی را تسلیت گفتند.

متن بیانیه به شرح زیر است:

در حدیث پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) آمده است: «موت العالم مصیبةٌ لا تُجبَر و ثلمةٌ لا تُسدُّ» (مرگ عالم مصیبتی جبران ناپذیر و رخنه ای بسته ناشدنی است) و «ما قبض اللهُ تعالی عالماً من هذه الأمة إلا کان ثغرةً فی الإسلام ، لا تُسدُّ ثلمتُه إلی یوم القیامة». (خداوند متعال عالمی را از میان این امت نَبرَد، مگر این که رفتن او رخنه ای در اسلام باشد، که تا روز قیامت این رخنه بسته نمی شود).

درگذشت عالم ربّانی و فقیه با بصیرت آیت الله العظمی سید محمد سعید حکیم را به محضر مبارک حضرت بقیة الله الاعظم (ارواحنا فداه) صمیمانه تسلیت می گوییم. همچنین این مصیبت بزرگ را به مراجع عظام تقلید، عموم مومنین، حوزه های علمیه نجف اشرف و قم و سایر کشور های اسلامی و خاندان گرامی آل حکیم تسلیت می گوییم.

با درگذشت این عالم بزرگ ربّانی، حوزه علمیه یکی از قطب های خود و یکی از شخصیت های بزرگ و برجسته خود را از دست داد. آیت الله حکیم طی دهه ها پناهگاه و حامی طلاب حوزه علمیه بوده و کتابخانه های اسلامی سرشار از میراث علمی و تربیتی ایشان است و ان شاء الله آثار ایشان منبع پیشگامان علم و معرفت باقی خواهد ماند.

خداوند جایگاه ایشان را اعلی علیین و در جوار پیامبران، صدّیقین، شهدا و صالحین قرار دهد.

امضا کنندگان:

آیت الله سید عبد الله غریفی

شیخ محمد صالح الربیعی

شیخ محمد صنقور

شیخ محمد العالی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha