سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
خانم حسینی واعظ

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان با تشریح معنا و مفهوم «عفت» و آثار آن در خانوداه و جامعه، بیان کرد: برای حسینی بودن، باید عفت را در تمام شئون زندگی رعایت کرده و از جاده اعتدال خارج نشویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم سیده نفیسه حسینی واعظ در ویژه برنامه عزاداری امام حسین(علیه‌السلام) که از سوی مدرسه علمیه و عالی الزهرا(سلام‌الله‌علیها) گرگان برگزار شد، عفت را به معنای، اعتدال در قوه شهویه و یکی از نعمت‌ها و مائده‌های آسمانی دانست.

وی با تشریح معنا و مفهوم «عفت» و آثار آن در خانوداه و جامعه، بیان کرد: عفت و پرهیز از محرمات الهی کار کوچکی نیست؛ از این رو، برای حسینی بودن، باید عفت را در تمام شئون زندگی رعایت کرده و از جاده اعتدال خارج نشویم.

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان تصریح کرد: حفظ عفت در جامعه اسلامی و پاکدامنی جوانان مسلمان نیازمند تلاش و کوشش فراوان است، لذا برای الگوسازی، مجالس حسینی نقش بسیار مهمی دارد.

خانم حسینی واعظ، سیدالشهداء(علیه‌السلام) و یارانش را نماد عفت و حیا دانست و اضافه کرد: بنی‌امیه و به ویژه یزید جرثومه بی‌حیایی و بی‌عفتی به شمار می‌روند؛ لذا یکی از اصول اخلاقی قیام عاشورا عفت و دعوت به اعتدال بوده است، زیرا یزید و عمّالش از این مسیر خارج شده و جامعه اسلامی را گرفتار بی‌عفتی و بی‌حیایی در تمام ابعاد کرده بودند.

وی خاطرنشان کرد: هتک خداوند متعال، دین و عترت رسول خدا(صلی‌الله‌علیه‌وآله) بالاترین هتک و از برنامه‌های رسمی بنی‌امیه به شمار می‌رفت و تمام خطبا موظف به گفتن لعن‌ها و هتک‌ها در منابر بودند.

استاد حوزه با اشاره به کلام امام حسین(علیه‌السلام) که فرمودند: «زمانی که بر جامعه اسلامی رهبری همانند یزید حکومت کند باید فاتحه اسلام را خواند» توضیح داد: امام حسین(علیه‌السلام) قیام کرد تا مانع هتاکی‌ها و بی‌شرمی‌ها شود و فرهنگ عفت، شرم و حیا را در جامعه حاکم کند.

خانم حسینی واعظ در پایان سخنان خود تاکید کرد: امام‌حسین(علیه‌السلام) در روز عاشورا از همه طرف در معرض حمله دشمن بودند، اما به هیچ وجه از اصل اخلاقی عفت فاصله نگرفتند حتی در سخن گفتن با دشمنان نیز اعتدال را رعایت کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha