جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
شتاب دهنده

حوزه/ مدیرعامل مرکز شتاب دهنده استعداد "آنام" گفت: تدوین مدل های شایستگی طلبه مدیر در تراز انقلاب اسلامی و شناسایی استعدادهای برتر مدیریتی حوزه در این مرکز شتاب دهنده انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر رضا نفری با معرفی مرکز شتابدهنده آنام(آموزش نخبگان و استعدادهای مدیریتی) گفت: کار اصلی شتاب دهنده آنام، در گام نخست شناسایی استعدادهای برتر مدیریتی و پس از آن ارزیابی افراد از طریق کانون ارزیابی و توسعه به عنوان یک ابزار علمی سنجش قابلیتهای مدیریتی با چندین ابزار و تمرین مدیریتی است.


وی افزود: همچنین این افراد بعد از تدوین مدل شایستگی ترسیم شده اختصاصی مدیر طلبه مورد سنجش قرار گرفته و با بررسی و شناسایی خلا و نیازهای آموزشی دوره های توانمندسازی و توسعه مهارت های مدیریتی برای آنان برگزار می شود.


نفری با بیان اینکه این دوره ها در سه مدل و الگوی کوتاهمدت و کارگاهی، پودمانی میان مدت ۳۰ تا ۴۰ ساعته و دوره های بلند مدت یک ساله و با همکاری دانشگاه های همکار اجرا می شود، افزود: جامعه مخاطب شتاب دهنده در این مرحله ، حوزه نخبگانی و استعدادهای برتر حوزه های علمیه هستند.


مدیرعامل مرکز شتاب دهنده استعداد آنام بیان کرد: در این مرکز روشهای توانمند سازی و آموزشی نیز متنوع و مبتنی بر مدلهای شایستگی است که این مهم به عنوان وجه تمایز این مرکز شتاب دهنده استعداد در مقایسه با سایر مراکز به شمار رفته و اثر بخشی آموزشی را به دلیل برنامه های توسعه و توانمند سازی به تناسب نیاز و استعداد های افراد بیشتر می کند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت های انجام شده مرکز شتاب دهنده استعداد آنام اشاره و از مهم ترین آن را برگزاری کارگاه های مهارت های آموزی، تورهای تعالی، تشکیل کانون های حل مسئله، کانون بیان تجارب مدیریتی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر حدود چهار ماه از فعالیت این مرکز می گذرد و تاکنون ۱۲ کارگاه آموزشی با رویکرد اصلی توسعه مهارت های عمومی مدیریتی برگزار شده است.


نفری با تاکید بر وجود و تمایز شایستگی های مدیریتی عمومی و اختصاصی خاطرنشان کردند که مهارت های مورد نیاز مدیران در سه سطح مدیران پایه و عملیاتی، سطوح میانی و سطوح ارشد مدیریت متفاوت و متمایز خواهد بود.


وی تاکید کرد: در مقطع کنونی هدف اصلی از تاسیس مرکز شتاب دهنده آنام، گفتمان سازی و فرهنگ سازی ادبیات مدیریت است و در این مرحله دوره های عمومی همانند مهارت حل مساله، خلاقیت، رهبری، تحول و آینده پژوهی را برگزار کردیم.


نفری تصریح کرد: همچنین در دوره پودمان مدیریتی که آن را برگزار کردیم درس هایی در حوزه های فرهنگ و منظومه فکری رهبری در مورد فرهنگ، آسیب شناسی فرهنگی و فرآیندهای مدیریت های راهبردی فرهنگی و پیوست نگاری فرهنگی به همراه جنگ نرم آموزش داده شد.


مدیرعامل مرکز شتاب دهنده استعداد آنام بیان کرد: برگزاری کارگاهای مختلف آموزشی در زمینه توسعه مهارت های تفکر سیستمی و تحلیلی ، تیم سازی و کار تیمی، شناسایی مساله و حل مساله، کارگاه آینده پژوهشی و موضوع های مرتبط با ادبیات حکمرانی که مورد توجه و تاکید جامعه نخبگانی مرکز خدمات حوزه علمیه است نیز با همکاری مدرسه حکمرانی شهید بهشتی و مدرسه حکمرانی شریف و اساتید برتر حوزوی و دانشگاهی در دست اقدام است.


نفری با بیان اینکه شناسایی ۲۲۰ نفر از استعدادهای مدیریتی حوزه علمیه در برنامه های سال ۱۴۰۰ قرار دارد گفت: شناسایی استعداد به معنای ویژگی ها و قابلیت های شخصیتی و فردی، توسط مجموعه همکار از جمله اوجمان با ماموریت متفاوت دنبال می شود و در مجموعه آنام به موضوع های مرتبط در حوزه استعدادهای مدیریتی پرداخته می شود.


وی با بیان اینکه مهم ترین ظرفیت امید بخش کشور، نیروی انسانی مستعد و کارآمد با زیر بنای عمیق و اصیل ایمانی و دینی است، تاکید کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری که در بیانیه گام دوم انقلاب نیز اشاره کرده اند، اینها هستند که اگر متعهّد باشند می توانند در نظام مدیر یّت کشور یک تحوّل عظیمی را به وجود بیاورند.


براساس این گزارش: علاقه مندان حوزوی برای آشنایی بیشتر با مرکز شتاب دهنده استعداد آنام (آموزش نخبگان و استعدادهای مدیریتی)می توانند از طریق درگاه الکترونیکی به نشانی https://anamm.ir/ اقدام کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha