چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین صدیقی گفت: در نگاه دینی، تکلیف مومن جهانی فکر کردن است. مومن باید خود را در قبال همه مظلومین و محرومین جهان مسئول بداند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، امروز در سومین اجلاس بین المللی فعالان مهدوی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: حضرت ابراهیم فرزندش اسماعیل را به قربانگاه برد در حالی که هر دو، پدر و پسر بدون هیچ چون و چرایی تسلیم امر خدا شدند، در آن هنگام خداوند با حضرت ابراهیم(ع) سخن گفت و او را مخاطب قرار داد.

وی افزود: از این جهت است که به قول علما روز به تکلیف رسیدن را باید عید دانست، چرا که در این روز انسان اعتبار پیدا کرده و می‌تواند مخاطب خدای متعال قرار بگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی، اظهار کرد: شرط ظهور امام زمان(عج) و به دست گرفتن پرچم تربیت بشر و رفع همه مشکلات زندگی به دست مبارک ایشان، وجود اسماعیل‌ها و ابراهیم‌ها در جامعه است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: کسی که در برابر حکمت بالغه خداوند متعال خود را صاحب نظر می‌داند، عدل مهدوی را نیز تحمل نخواهد کرد. شرط لازم ظهور حضرت حجت(عج) تسلیم و اطاعت است.

وی افزود: کسی تسلیم امر خداوند نمی‌شود که محبت لازم را ندارد، معرفت در اثر محبت و تسلیم در اثر معرفت به وجود می‌آید. اگر تسلیم و رضا نباشد اختلافات باقی می‌ماند. عشق و محبت دوگانگی‌های را از بین می‌برد. به همین خاطر است که رسول خدا(ص) پاداش رسالت خود را چیزی جز محبت و مودت اهل بیت(ع) بیان نکردند.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی تصریح کرد: وظیفه امروز ما این است که در تمام شئون زندگی اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و حکمرانی هر گامی که برمی‌داریم در راستای ظهور باشد و تحولی در مسیر معرفت و عشق به وجود بیاورد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اهمیت تسلیم و رضا، عنوان کرد: امیرالمومنین(ع) فرمودند من امیر بودم اما مردم من، من را به گوشه‌ای بردند و وادار به حکمیت کردند. وقتی تسلیم و اطاعت در مردم نباشد نتیجه‌اش چیز جز خانه‌نشین کردن بهترین خلق خدا نیست.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی عنوان کرد: خداوند متعال در آیه «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ» مومنین را مخاطب قرار داده و می‌فرماید: ای کسانی که ایمان آوردید خودسازی کنید، یکدیگر را اصلاح کنید و با هم ارتباط داشته باشید.

امام جمعه موقت تهران، ادامه داد: اولین دستور خداوند متعال در این آیه خودسازی و مقاوم سازی است؛ خودسازی حجاب های بین انسان و خدا را از بین می‌برد. جامعه اسلامی نمی‌شود مگر اینکه افراد جامعه، اسلامی شوند.

وی افزود: خودسازی و توانمند سازی در اسلام اهمیت بسیار زیادی دارد، در دیدگاه اسلامی کمک کردن به فرد نیازمند یک امر موقتی است آنچه ضرورت دارد توانمند و بی نیاز ساختن افراد است. در حکومت مهدوی امام زمان(عج) طوری مسائل اقتصادی را سامان می‌دهند که افراد جامعه نه تنها بی نیاز می‌شوند، بلکه به دنبال بخشش به دیگران هستند.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی اظهار کرد: دستور دوم این آیه بعد از خودسازی، ساختن جامعه اسلامی است. در نگاه دینی تکلیف مومن جهانی فکر کردن است. مومن باید خود را در قبال همه مظلومین و محرومین جهان مسئول بداند. جهانی فکر کردن، مهدوی فکر کردن است.

امام جمعه موقت تهران، افزود: سومین دستور این آیه حفظ و گسترش ارتباطات مومنین است. درحقیقت این جلسه عمل به دستور رابطوا است. جلسات این چنینی نشان می‌دهد که می‌توان دستورات قرآنی را عملی کرد.

وی افزود: در مجلس یازدهم فراکسیونی در خصوص مهدویت با حضور بیش از ۷۰ نفر از نمایندگان فرهیخته تشکیل شد. تشکیل این فراکسیون باعث شد در بودجه مهدویت فکری اندیشیده شود.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی بیان کرد: اقدام ارزشمند دیگری که در این راستا صورت گرفت شناسایی بیش از ۲ هزار کانون مهدوی بود. جهت دادن به مجموعه‌های مختلف منجر به ایجاد شبکه ملی، منطقه‌ای، مقاومتی و جهانی خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مهلوجی IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    0 0
    #فوری امام جمعه عدالت خواه لواسان که یه تنه علیه مفسدین زالو صفت(از جمله شبنم نعمت زاده ) تا واکنش سنگین به مجلس یازدهم و خودروی ۶۰۰ میلیونی انها! شمشیر کشیده بود برکنار شد!!! نکته عجیب این که او در دوران روحانی برکنار نشد اما در دوران مجلس و دولت مدعی انقلابی و عدالت خواهی به همین راحتی برکنار شد!! مثل اینکه حق خواهی و عدالت خواهی در این دولت و مجلس سخت تر است !!باید هزینه بیشتر پرداخت کرد!! چــــــــــــــــــــــــرا؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!