پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آستان مقدس حسینی از برگزاری همایش زیارت اربعین خبر داد

حوزه/ مرکز مطالعات و پژوهش کربلا وابسته به آستان مقدس حسینی از تکمیل آمادگی ها برای برگزار همایش علمی بین المللی زیارت اربعین خبر داد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، مرکز مطالعات و پژوهش کربلا وابسته به آستان مقدس حسینی از تکمیل آمادگی ها برای برگزار همایش علمی بین المللی زیارت اربعین خبر داد.

عبد الامیر القریشی مدیر این مرکز گفت: فعالیت های این همایش از ۱۰ ماه سپتامبر در صحن حرم امام حسین (ع) با مشارکت گسترده بین المللی آغاز خواهد شد و شعار این همایش "زیار اربعین جسد زندگی، قلب خانواده و عقل جوانان" است.

وی ادامه داد: اهداف کلی این همایش تمرکز بر نقش فعال خانواده و جوانان در زیارت اربعین و تمامی ابعاد و تغییرات آن و الهام گیری درس و عبرت از انقلاب امام حسین (علیه السلام) در تقویت مفاهیم وحدت و صلح و مواجه با جنگ نرم و همچنین ارتباط مفاهیم قرآنی، دینی و اعتقادی با میراث حسینی و زیارت اربعین در افزایش فرهنگ و آگاهی خانواده و جوانان است.

القریشی مهم ترین محور های این همایش را قرآن، اعتقادات و شریعت های آسمانی، ادب و زبان و ترجمه، فرهنگ و هنر، توسعه بشری، رسانه و آرامش و صلح اجتماعی اعلام کرد.

مدیر مرکز مطالعات کربلا با بیان اینکه کشور های ایران، مصر، تونس، عربستان، فرانسه، سوئیس و آلمان در این همایش مشارکت خواهند داشت، اشاره کرد: این همایش با پشتیبانی وزارت آموزش عالی و پژوهش علمی، دانشگاه کربلا، مجمع علمی عراق، دانشگاه وارث الانبیاء، دانشگاه ادیان و مذاهب قم، مرکز پژوهش محمدی همدانی از یمن، موسسه قرطبه از سوئیس، جمعیت خاورمیانه از روسیه، موسسه خاور نزدیک از فرانسه و موسسه ادراک برگزار خواهد شد.

شایان ذکر است که این همایش در سال های گذشته شاهد مشارکت صد ها پژوهشگر و ده ها پژوهش در خصوص چگونگی توسعه خدمات در زیارت اربعین و موانع بر سر راه توسعه بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha