دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام علی بخشی

حوزه /  مدیر مدرسه علمیه شهرستان تاکستان گفت: در شرایط امروز جامعه با توجه به توسعه علوم و تخصصی شدن آن و وجود ابزارهای نوین اطلاع رسانی، حوزه های علمیه هم باید مجهز به این علوم و ابزارها شوند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام حمید علی بخشی، امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه شهرستان تاکستان گفت: حوزه های علمیه می توانند در ارتقای فرهنگ دینی جامعه نقش بسزایی همانگونه که تاکنون داشته اند، داشته باشند

وی خاطرنشان کرد: در شرایط امروز جامعه با توجه به توسعه علوم و تخصصی شدن آن و وجود ابزارهای نوین اطلاع رسانی، حوزه های علمیه هم باید مجهز به این علوم و ابزارها شوند.

مدیر مدرسه علمیه تاکستان ادامه داد: برنامه ریزی های فرهنگی در مقاطع کوتاه مدت و بلندمدت در سطوح مختلف جامعه می تواند در به ثمر رسیدن اهداف مورد نظر حوزه های علمیه که ارتقای معرفت دینی است، بسیار حائز اهمیت باشد.

وی اظهار کرد: افتخار ما این است که حوزه های علمیه دارای ظرفیت های بالایی است که انسان های بزرگی همچون حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری را به جامعه تحویل داده است.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: وجود این چهره های نامی نشان می دهد که حوزه های علمیه این پتانسیل را دارند که انسان هایی فرهیخته را به جامعه تحویل دهد و تداوم این حرکت مستلزم همکاری و همراهی همه بخش های مرتبط در جامعه و مسوولان است.

علی بخشی ادامه داد:  حوزه های علمیه از ظرفیت ها و پتانسیل های بالای فرهنگی برخوردارند و انتظاراتی که مقام معظم رهبری از حوزه های علمیه دارند، به حق و درست است و در چنین شرایطی باید با تلاش های مضاعف و برخورداری از علوم ارتباطی روز، از تمامی ظرفیت های فرهنگی حوزه های علمیه استفاده کرد.

 وی اظهار کرد:  امروز شاهد حرکت های رو به رشد در فرایند آموزش و پرورش و ایجاد علاقه به تحصیل علوم دینی هستیم که نسبت به گذشته قابل قیاس نیست .

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha