یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ نشست معاونان پژوهش مدارس علمیه خوزستان

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور گفت: چشم‌اندازی که برای حوزه علمیه استان خوزستان در نظر گرفته‌شده این است که پاسخگوی نیازهای جنوب غرب کشور و حاشیه‌ خلیج‌فارس یعنی همه‌ی کشورهای عربی منطقه تا شمال آفریقا باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسعود بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، در نشست معاونین پژوهش مدارس علمیه استان خوزستان، اظهار داشت: حوزه علمیه در دوران مدیریت آیت‌الله اعرافی وارد فاز جدیدی تحت عنوان برنامه‌نویسی برای دست یافتن به یک چشم‌انداز ۱۵ ساله شد که آن چشم‌انداز برای حوزه این است که حوزه در طراز بین‌الملل به یک جایگاهی برسد که بتواند یک مرجع بین‌المللی برای پاسخگویی به همه‌ی نیازهای بشری در عرصه علوم انسانی اسلامی باشد.

وی افزود: این هدف، چشم‌انداز بزرگی است که در سه برنامه‌ی پنج‌ساله در کل کشور و استان‌ها برای آن برنامه‌ریزی‌شده و باید حرکت در این جهت شروع شود.

مدیر حوزه علمیه خوزستان، در ادامه گفت: چشم‌اندازی که برای حوزه علمیه استان خوزستان در نظر گرفته‌شده این است که این حوزه پاسخگوی نیاز جنوب غرب کشور و حاشیه‌ی خلیج‌فارس یعنی همه‌ی کشورهای عربی منطقه تا شمال آفریقا باشد. برای رسیدن به این چشم‌انداز برنامه‌ای ۱۵ ساله در سه برنامه‌ی ۵ ساله که هر برنامه‌ی پنج‌ساله به پنج برنامه‌ی یک‌ساله تقسیم‌شده با موضوع کار ویژه‌های روحانیت  در ۱۸ هزار کار ویژه، برای استان خوزستان چشم‌انداز تعریف‌شده است و ما برنامه‌ی پنج‌ساله‌ی اول را برنامه‌ریزی کردیم و باید در این مسیر حرکت کنیم تا به نتایجش دست پیدا کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، خاطرنشان کرد: این کار ویژه‌ها در ۱۲ موضوع کلان اجتماعی که دارای سیصد زیر موضوع هستند تعریف‌شده‌اند که حوزه علمیه باید در این موضوعات نقش‌آفرینی کنند.

وی ادامه داد: برنامه‌ی پنج‌ساله در دو قالب مدرسه‌ای و معاونت ها برنامه‌ریزی‌شده که در قالب مدرسه‌ای اعدادی را به‌صورت پیش‌فرض قرار داده‌ایم تا نیازها، اولویت‌ها و برنامه‌ها مشخص شود و جلساتی را با مدیران مدارس برگزار کرده‌ایم و برنامه‌ی ۵ ساله‌ی اول را تحویل آن‌ها داده‌ایم که مدیران اعلام آمادگی کردند با همکاری معاونت‌های خودشان شروع به برنامه‌ریزی برای تدوین برنامه‌ی مدرسه‌ای خود بکنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، بیان کرد: در قالب معاونت‌ها نیز دو شکل برنامه وجود دارد یک‌شکل برنامه‌هایی است که عنوانش مدرسه‌ای است که درواقع معاونت‌ها با همکاری معاونت نظیر خود آن‌ها را در شهرستان پیگیری کنند و شکل دوم مربوط به خود معاونت است که باید در مدیریت استان یا مدیریت کشور دنبال و ریل‌گذاری کنند.

وی عنوان کرد: مبنای این برنامه‌ی ۵ ساله فعلاً پیش‌فرض است، چراکه ما باید از پائین برنامه‌های شما را بگیریم و آن را جمع‌بندی کنیم تا بعد آن برنامه را تبدیل به برنامه‌ی استان کنیم و شما معاونین عزیز باید با دقت با توجه به توانمندی‌ها، نیازها ظرفیت‌ها و اولویت‌های مدرسه و شهر خود برنامه‌ی سال اول برنامه‌ی ۵ ساله را تدوین کنید

مدیر حوزه علمیه خوزستان، در ادامه گفت: وقتی برنامه ایی که شما تدوین کرده‌اید اجرا شد با فرصت‌ها و چالش‌های مدرسه و شهرتان بیشتر آشنا می‌شوید و شناخت بهتری از طلاب خود پیدا می‌کنید همچنین برنامه‌هایتان واقعی‌تر می‌شود و می‌توانید برای برنامه‌های ۴ سال بعد برنامه‌ی دقیق‌تری بنویسید و افق ۱۴۱۴ را بهتر پیش‌بینی کنید که چگونه می‌شود آن را محقق کرد.

وی، تصریح کرد: خواهش بنده از شما این است که کار را مسئولانه به عهده بگیرید و دوشادوش مدیر در همه‌ی عرصه‌های معاونت خود پیگیری و برنامه‌ریزی کنید و تلاش کنید تا اهدافی که برای مدرسه تعریف‌شده به نتیجه برسد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسعود بهرام پور، در پایان گفت: رسالت یک معاون پژوهش در مدرسه این است که سطح توانمندی‌های پژوهشی طلاب را بالابرده و فکرهای نو در ذهن آن‌ها به وجود آورد و آن‌ها را در مسیر این فکرهای نو به حرکت درآورد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha