شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر / مراسم بزرگداشت آیت الله مدنی در شهرستان آذرشهر

حوزه / مراسم چهلمین سالگرد دومین شهید محراب آیت الله مدنی(ره) با سخنرانی نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، در آذرشهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، مراسم چهلمین سالگرد دومین شهید محراب آیت الله مدنی(ره) با حضور مردم و مسئولان شهرستان آذرشهر و با سخنرانی نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در این مراسم گفت: آیت‌الله مدنی آن عالم عامل در تعالی ارزش‌های اسلامی می‌کوشید.

وی افزود: شهید مدنی خود را مطیع ولی‌فقیه می‌دانست و بر اطاعت همگان از ولی فقیه تاکید می‌کرد. 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: خدمت خالصانه و صادقانه به مردم از ویژگی های برجسته شهید مدنی بود.اتحاد و انسجام مسلمانان، رعایت موازین اسلامی در فعالیت‌های سیاسی، گسترش عدالت اجتماعی و توجه به استقلال اقتصادی همواره مورد تاکید ایشان بود.

امام جمعه تبریز ادامه داد: آیت الله مدنی بر حکومت عدل اسلامی تاکید داشت و معتقد بود این حکومت سبب می‌شود انسان‌ها زودتر به اهدافشان دست پیدا کنند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم افزود: شهید مدنی همواره دغدغه دین داشت و از همین رو نیز همیشه در میدان عمل حاضر بود. او که در دوران نهضت اسلامی از جمله مبارزان فعال و انقلابیون پیشرو بود، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در مناصب و جایگاه‌های مختلف به انجام وظیفه پرداخت.

وی ادامه داد: آیت‌الله مدنی به مسئله وحدت جامعه و امت اهتمام جدی داشت و حساسیت این موضوع را به خوبی حس می‌کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود:  فعالیت‌های سیاسی از دیدگاه شهید مدنی باید در راستای موازین و احکام اسلامی باشد. او عدول از ارزش‌های الهی در کنش‌های اجتماعی و سیاسی را جایز نمی‌دانست.

وی ادامه داد: به اعتقاد شهید مدنی برای این که موازین و احکام اسلامی در نظام سیاسی طنین انداز شود، نهادهای تربیتی و حوزه‌های علمیه باید تلاش نمایند ارزش‌ها و اعتقادات اسلامی را ترویج و نهادینه سازی کنند.

امام جمعه تبریز افزود: از دیدگاه شهید مدنی،قناعت و صرفه‌جویی در امور اقتصادی از اوصاف پسندیده اسلامی است. به صرفه‌جویی به عنوان عامل اصلی استقلال اقتصادی اشاره می‌کند و اعتقاد دارد نظام اسلامی باید در عرصه استقلال دارای خودکفایی باشد و از وابستگی به دشمنان بکاهد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha