جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام جمعه شیراز

حوزه/ امام جمعه شیراز در واکنش به کلیپ منتشر شده در فضای مجازی در خصوص شهریه طلاب، تصریح کرد: طلاب هیچ گونه حقوقی از دولت دریافت نمی کنند، شهریه ای دریافت می کنند که مقدار هزینه تحصیلی است؛ شهریه طلبه یک چهارم حقوق یک کارگر ساده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام، پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح سال تحصیلی حوزه های علمیه برادران و خواهران استان فارس که در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، با اشاره به روایتی از امیرالمومنین(ع) در خصوص طلب علم، اظهار کرد: جهت گیری حوزه های علمیه برگرفته از سنت و کتاب است.

وی در ادامه با تصریح بر اینکه مردمی بودن یکی از رسالت های حوزه است، اضافه کرد: اساس حوزه که سربازی و نوکری امام زمان(ع) بوده به این شکل است که طلبه درس خود را باید به صورت جدی بخواند، تا بتواند سربازی امام زمان(عج) را با ارائه خدمت به نحو احسن به جا آورد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به کلیپ منتشر شده در فضای مجازی در خصوص شهریه طلاب، عنوان کرد: طلاب هیچ گونه حقوقی از دولت دریافت نمی کنند، شهریه ای دریافت می کنند که مقدار هزینه تحصیلی است؛ شهریه طلبه یک چهارم حقوق یک کارگر ساده است.

وی در پایان بیان کرد: حجت در زمان غیبت حوزه های علمیه است، حوزه های علمیه حجت را بر خلق تمام می کنند، این جایگاه شرف انتصاب به امام زمان است، وضعیت و جایگاه حوزه که به عنوان یک نهاد دینی هزار و ۴۰۰ ساله است باید به ویژه نسل جوان طلاب منتقل کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha