شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
طلاب

مدیر قرآن و حدیث معاونت تهذیب حوزه های علمیه کشور گفت: درحال ۶۰ حاضر مدرسه قرآنی در مدارس علمیه فعال هستند و چند مدرسه قرآنی دیگر در سال جاری افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام سیدحسن حسینی، در مراسم افتتاح دومین مدرسه قرآنی امام خمینی (ره) کاشان، به اجرای طرح حفظ کل و حفظ نصف قرآن در سال جاری اشاره کرد و گفت: انس با قرآن و عمل به قرآن از مهمترین عوامل گسترش مدارس قرآنی است.

مدیر قرآن و حدیث معاونت تهذیب حوزه های علمیه تصریح کرد: اگر جامعه ما قرآنی شود بسیاری از مشکلات موجود در حوزه های دینی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و ... حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه در تمام ۵۲۰ مدارس علمیه کشور مدرسه قرآنی راه اندازی خواهد شد، گفت: در حال حاضر ۱۸۰۰ نفر از طلاب در مدارس قرآنی کشور در حال حفظ  قرآن هستند، ضمن اینکه تاکنون ۳۶۰ نفراز طلاب از مدارس قرآنی فارغ التحصیل شده اند.

حسینی، با ابراز خرسندی از راه اندازی دومین مدرسه قرآنی در  منطقه کاشان، اظهار کرد: در چشم انداز معاونت تهذیب و تربیت حوزه های علمیه کشور، در کلیه مدارس علمیه شهرستانهای کاشان، آران و بیدگل، نطنز و نراق مدرسه قرآنی راه اندازی خواهد شد تا طلاب علاوه بر فراگیری دروس عادی خود، در شش سال حافظ کل قرآن نیز شوند.

 وی در پایان به نقش قرآن در زندگی مردم و خانواده ها اشاره کرد و با بیان اینکه مهمترین عامل هدایت جامعه، قرآن است، گفت: کسانی که وارد مسیر قرآن می شوند، ضمن اینکه چراغ راه هدایت آنها می باشد دردهای نیازمندان را نیز شفا می دهد.

 انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha