یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
فرجی

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین فرجی، حوزه های علمیه را مرکز ترویج قرآن دانست و گفت: باید دروس قرآنی در اولویت دروس مدارس علمیه باشد نه دروس جنبی.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان حجت الاسلام والمسلمین منصور فرجی مدیرحوزه علمیه کاشان در مراسم افتتاح مدرسه قرآنی امام خمینی (ره) کاشان ،با بیان اینکه بزرگترین آفتی که جامعه دینی به خود می بیند مهجوریت قرآن است، اظهار داشت: نشانه مهجوریت عدم عمل و اهتمام به قرآن در جامعه است.

وی، با بیان اینکه خداوند قرآن را کتاب شفا می داند و شفا درمان قطعی هر بیماری روحی است، ادامه داد: امیر مؤمنان(ع )قرآن را شفای بزرگترین دردهای بشر معرفی می کند که عبارتند از کفر، نفاق، بیهودگی و ضلالت.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی، حوزه های علمیه را مرکز ترویج قرآن دانست و گفت: باید دروس قرآنی در اولویت دروس مدارس علمیه باشد نه دروس جنبی.

مدیر حوزه علمیه کاشان تاکید کرد: باید محافل و مجالس و سخرانی ها با محوریت قرآن کریم برگزار شود و احیای قرآن در دستور کار خطبا قرار گیرد.

وی، در پایان آشنایی طلاب با فرهنگ قرآن و ایجاد زیرساخت های  فکری، تهذیبی و تحصیلی را از مهمترین اهداف تاسیس مدارس قرآنی حوزه های علمیه عنوان کرد و گفت:  طلاب علاوه بر یادگیری فقه و اصول باید با فرهنگ قرآن نیز آشنا شوند.

 انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha