جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران، افتتاحیه

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران از رشد علمی، تهذیب و تشخیص موقعیت(بصیرت) به عنوان سه وظیفه اصلی طلاب یاد کرد و گفت: وظیفه ما تولید علوم متناسب با نیاز جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، حجت الاسلام محمد جواد قائمی، در مراسم افتتاحیه مدسه علمیه الزهراء(سلام الله) ساری، با گرامیداشت آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه خواهران، اظهار کرد: شما طلاب بدانید که در چه فضایی وارد شده و چه وظیفه ای دارید. هر کس در این خیمه گاه وارد شود یقیناً مورد توجه بوده و تا آخر هم در تمام سختی ها و گردنه های زندگی، اعم از مشکلات اجتماعی، مالی و غیره، مورد عنایت و همراهی قرار خواهد گرفت.

وی، ایجاد موقعیت اجتماعی برای طلاب از بدو ورود در حوزه علمیه را به عنوان تفاوت نظام آموزشی حوزه با نظام آموزشی دانشگاه یاد کرد و افزود: امروزه در جامعه شناسی، قدرت اجتماعی حرف اول را می‌زند و تحصیل در حوزه‌ علمیه چنین موقعیت و قدرتی برای شما ایجاد می کند که این امر به خاطر انتصاب شما به دین است، زیرا در جامعه برای طلاب، جایگاه خاصی  قائل هستند.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در ادامه از رشد علمی، تهذیب و تشخیص موقعیت(بصیرت) به عنوان سه وظیفه اصلی طلاب یاد کرد و گفت: وظیفه ما تولید علوم متناسب با نیاز جامعه است و درس بدون تهذیب می شود جریان شیرازی در جامعه اسلامی و تهذیب بدون تشخیص هم جریان سلیمان بن صرد خزائی راه می اندازد، لذا این سه وظیفه باید با هم باشند تا بتوانید قله های موفقیت را طی کنید.

وی تصریح کرد: حوزه علمیه را به عنوان پایگاه و قدرت اجتماعی قدر دانسته و در انجام به وظایف خود کوشا باشید، زیرا اگر به وظایف خود توجه نکنید، جایگاه اجتماعی شما متزلزل و ویران می شود.

خانم فاطمه طالب زاده، مدیر مدرسه علمیه الزهراء(سلام الله) در ادامه این مراسم ضمن خیر مقدم به طلاب، نکاتی را بیان کرده و در انتها از نفرات برتر آموزشی سال قبل تقدیر و بسته فرهنگی وجوایزی به طلاب جدید الورود اهداء شد. 

انتهای پیام 313/48

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha