شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ نشست خبری آغاز سال تحصیلی جدید جامعه المصطفی العالمیه/حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجید خالق پور جانشین رئیس جامعةالمصطفی

حوزه/ جانشین رئیس جامعة المصطفی به هدف این مرکز علمی اشاره کرد و گفت: تقویت علمی حوزه‌های علمیه خارج از کشور یکی از اصلی‌ترین اهداف این مجموعه است به‌ طوری که طلاب بتوانند با فراگیری علوم حوزوی و دینی، کشور خودشان را تقویت کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجید خالق پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید اظهار داشت: حضور طلاب و عاشقان معارف اهل‌بیت (ع) در قم به قبل از انقلاب برمی‌گردد به‌طوری‌که بسیاری از افرادی که مشتاق معارف اهل‌بیت (ع) بودند به قم تشریف می‌آوردند و در کلاس‌های حوزوی شرکت می‌کردند.

وی ادامه داد: بعد از انقلاب حضرت امام خمینی (ع) مجموعه ای برای طلاب غیرایرانی در نظر گرفتند که سامان یافت و به مرکز جهانی تبدیل شد. در کنار این مرکز، سازمان مدارس خارج نیز به وجود آمد که حوزه‌های علمیه خارج از کشور را سرپرستی می‌کردند.

جانشین رئیس جامعه المصطفی، ابراز داشت: افزود: در ادامه باتوجه‌به اشتراک‌های دو مجموعه رهبر معظم انقلاب این دو نهاد را ادغام کردند و ایشان نام المصطفی را انتخاب کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خالق پور به هدف این مرکز علمی اشاره کرد و گفت: تقویت علمی حوزه‌های علمیه خارج از کشور یکی از اصلی‌ترین اهداف این مجموعه است به‌طوری طلاب بتوانند با فراگیری علوم حوزه‌های علمیه کشور خودشان را تقویت کنند.

وی خاطرنشان کرد: تنوع رشته‌ها از امتیازات المصطفی است که موجب شده تمام نیازهای علمی طلبه‌ها تأمین شود و علاوه بر این یک سری از برنامه‌ها و مهارت‌های علمی در کنار دروس به طلبه‌ها ارائه می‌شود که موجب شده یک ظرفیت عظیمی ایجاد شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خالق پور با بیان این که در طی سال‌های اخیر، شاهد تحولات خوبی هستیم، بیان داشت: تحول آموزشی و ارائه رشته‌های مختلف درسی موجب شده که استقبال از این مرکز، رشد خوبی پیدا کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha