چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
پیاده روی اربعین

حوزه/ محمدلو گفت: باید خصلت های زیبایی که در پیاده روی اربعین تبلور دارد را به نمایش بگذاریم و در زندگی خود در طول سال بدان ها عمل کنیم تا قدمی را راستای ایجاد مدینه فاضله برداشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، از آذربایجان غربی، وحیده محمدلو امروز در مراسمی که به صورت مجازی در مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی برگزار شد، اظهار داشت: باتوجه به اینکه امسال هم به دلیل شرایط کرونایی بیشتر هموطنان قادر به شرکت در پیاده روی اربعین نیستند ذکر و یادآوری آن و آرزو کردن برای حضور در این گردهمایی مقدس و جهانی دارای ثواب است.

وی اضافه کرد: خصلت های زیادی در پیاده روی اربعین به چشم می خورد که به عنوان نمونه می توان به تواضع و فروتنی اشاره کرد و امام صادق (ع) می فرمایند؛ بر اثر این خصلت است که انسان به پایین مجلس رضایت می‌دهد، به هرکس بر می‎ خورد سلام می‌کند، مجادله را رها می‌کند، اگرچه حق با او باشد.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی تصریح کرد: یکی از ارزش‌های والای انسانی، روحیه تواضع و دوری از تکبر است که در بین زائران اباعبدالله (ع) و در ایام اربعین به وفور دیده می‌شود و خداوند متعال نیز در آیاتی از قرآن به این مسئله اشاره کرده است.

وی گفت: خصلت تواضع از صفاتی است که همواره مورد توجه انبیاء و اولیای الهی و در رأس آنها اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) قرار داشت؛ همنشینان پیامبر(ص) اولین خصیصه ‌ای که از آن حضرت برایشان جلب توجه می‌کرد، صفت تواضع بود؛ و خداوند متعال در آیه‌ای از قرآن خطاب به آن حضرت پیامبر را به خصلت فروتنی سفارش می کند.

محمدلو با بیان این که بر اساس رویات ائمه معصومین رضایت دادن به نشستن در پایین مجالس از نشانه های فروتنی و تواضع است، تاکید کرد: افرادی که تجربه سفر به زیارت اربعین حسینی را دارند، تقریباً با تمام مصادیق تواضع،  آن هم در سطح گسترده‌ برخورد می‌کنند؛ هر کسی در هر جایگاهی که قرار دارد، وقتی وارد جامعه اربعینی می‌شود، ناخودآگاه تحت تأثیر نور اربعین، مقید به خصلت فروتنی می‌شود و سعی می‌کند در این مسیر از کسی عقب نماند. افراد در جامعه اربعینی هر اندازه هم که به زائران و همنوعان خویش خدمت‌رسانی کنند، هیچ‌گونه توقعی از آنها ندارند و هیچ گونه اهل منّت و آزار نیستند.

وی در پایان گفت: همه باید خصلت های زیبایی که در پیاده روی اربعین تبلور دارد را به نمایش بگذاریم و در زندگی خود در طول سال بدان ها عمل کنیم تا قدمی را در راستای ایجاد مدینه فاضله برداشته باشیم.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha