پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ نشست خبری پاسداشت مقام امام سجاد و صحیفه، کتاب زندگی/ حجت الاسلام وافی

حجت الاسلام مرتضی وافی گفت: تولید محتوا در قالب هایی همچون بروشور از راهکارهای ترویج فرهنگ دعاخوانی می باشد؛ ائمه جماعات می توانند با استفاده از این بروشورها معارف بلند صحیفه سجادیه را تبلیغ نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام  مرتضی وافی مدیر مؤسسه و بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه در دومین گردهمایی ائمه جماعات و فعالان فرهنگی مساجد شهر قم که با شعار «امام سجاد (ع)، امام حماسه و جهاد» در مسجد مقدس جمکران برگزار شد گفت: مؤسسه و بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه یکی از ۵ مرکز علمی و فرهنگی است که در موضوع کتاب گرانسنگ صحیفه سجادیه مشغول به کار می باشد.

وی افزود: برای شناساندن کتاب عظیم صحیفه سجادیه در سطح جامعه راه درازی در پیش است.

حجت الاسلام  وافی خاطرنشان کرد: متأسفانه اگر کتاب هایی را که مستقیماً در موضوع صحیفه سجادیه نوشته شده اند جمع آوری کنیم، شاید به بیش از چهار قفسه کتاب نرسند.

وی صحیفه سجادیه را دارای توانمندی اثبات حقانیت تشیع در دنیا دانست و گفت: ترجمه های چندانی از این کتاب ارزشمند انجام نشده و در این زمینه کم کاری شده است.

مدیر مؤسسه و بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه تصریح کرد: ما باید این کتاب را درست به مردم معرفی کنیم؛ باید بگوییم صحیفه سجادیه علاوه بر اینکه کتاب امام زین العابدین علیه السلام است عصاره معارف اهل بیت علهیم السلام  می باشد.

وی با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری در معرفی دعای هفتم صحیفه سجادیه در اوایل دوران شیوع بیماری کرونا افزود: باید دید ما چه تأثیری در تقویت این جریان داشته ایم.

حجت الاسلام وافی بیان داشت: در نقاط مختلف دنیا و حتی افراد بی دین کتاب در موضوع قدرت دعا و نیایش نوشته اند؛ این جریان ارتباط با منبع لایزال الهی به انسان قدرت و شوق و توان می بخشد.

وی گفت: باید دید برای ترویج دعاخوانی و نیایش از کجا شروع کرد؟؛ ما برای این کار به پنج راهکار رسیده ایم.

مدیر مؤسسه و بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه اظهار کرد: اولین راهکار ترویج صحیفه خوانی ارتباط گیری بنیاد صحیفه سجادیه با مساجد و ائمه جماعات است.

وی با تأکید بر لزوم ایجاد فضای مناسب برای زنده شدن یاد امام سجاد علیه السلام و صحیفه سجادیه در مساجد عنوان داشت: می بایست با ابزارهای مختلف بتوان فضایی را در مساجد حاکم کرد که به محض ورود افراد به داخل آن ها به یاد امام سجاد علیه السلام بیافتند.

حجت الاسلام  وافی گفت: حمایت از فعالان عرصه ترویج صحیفه سجادیه سومین راهکار مدنظر ما برای این امر است.

وی ادامه داد: تولید محتوا در قالب هایی همچون بروشور یکی دیگر از راهکارهای ترویج فرهنگ دعاخوانی می باشد؛ ائمه جماعات می توانند با استفاده از این بروشورها معارف بلند صحیفه سجادیه را تبلیغ نمایند.

مدیر مؤسسه و بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه برگزاری جلسات صحیفه خوانی در مساجد را یکی از مهمترین برنامه های اجرا شده برشمرد و خاطرنشان کرد: از ائمه جماعات مساجد درخواست داریم این آیین را به پا دارند و از تعطیلی این جلسات جلوگیری کنند.

در پایان این گردهمایی از نسخه ترجمه شده صحیفه سجادیه به زبان پرتغالی رونمایی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha