جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام سیدجواد سلیمانی- امام جمعه سابق بافق

مؤسس و رئیس هیئت امنای مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق در همایش آغاز سال تحصیلی این مدرسه درس خواندن را سبب بالندگی و افزایش جایگاه انسان دانست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد،  خانم مریم تفکری، مدیر مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) بافق در همایش آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰گفت: از شاخص های طلبگی این است که یک طلبه در کنار علم و دانش به عمل و ایمان نیز اهمیت دهد.

در ادامه نشست، حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی، ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان گفت: پیامبر گرامی اسلام(صلی الله علیه و آله) سه ویژگی از بین بردن پرده های جهل و غفلت، توانایی پاسخگویی و صحبت در محافل علمی را برای علم برشمردند.

وی افزود: در حوزه های علمیه، به یاد خدا بودن و تقوا داشتن و درس خواندن دو محور اصلی است که در همین راستا طلاب باید تقوا داشته باشند و رذایلی مانند دروغ و غیبت و حسد را به طور کامل کنار بگذارند.

مؤسس مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) بافق اظهار کرد: عامل رشد و تکامل انسان تقوا است و درس خواندن جایگاه انسان را مرتفع می کند و موجب بالندگی در تمام عرصه ها می شود و انسان نباید به علم صرفاً نگاه مادی گرایانه داشته باشد.

 پخش کلیپ عملکرد طلاب در سال گذشته، اهدای بسته فرهنگی، سخنرانی سرکار خانم پورحسینی از طلاب موفق و مداحی از دیگر برنامه های همایش بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha