شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سید محمد واحدی

حوزه/ معاون امور حوزه های مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران گفت: طلاب خواهر به سطوح پایین دروس حوزوی اکتفا نکنند و بدانند این مدرک ها دون شخصیتشان است و درراه تخصصی شدن و عالم و درجه اجتهاد تلاش کنند که در تمدن نوین اسلامی تاثیرگذار است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد واحدی در آیین آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه خواهران استان قم که ظهر امروز برگزار شد، اظهار داشت: امید داریم طلاب در این سال علم آموزی عمیق، تربیت علمی، معنوی، اخلاقی، و تربیت عبادی عمیق داشته  و به خصوص طلاب حوزه علمیه قم بر این امر اهتمام داشته باشند.
وی با اشاره به آیه یا ایهاالذین امنوا اتقوالله بیان داشت: همه ما آرزو داریم این سال تحصیلی با فلاح و سعادت و پیشرفت و کامیابی عجین باشد. مخاطب خاص آیه شریفه ذکر شده شما طلاب هستید که به خدا ایمان آوردید و به حضرت زهرا سلام الله علیها و حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف توسل کردید و از گناه پرهیز کردید و به لباس بندگی مزین شدید و فردای قیامت آرامش دارید.
معاون امور حوزه های مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران عنوان داشت: از محرمات پرهیز کنید و بدانید در مسیر طلبگی بهترین زاد و توشه تقوا است. کسی که می خواهد در این مسیر رشد کند از هرآنچه مرضی حضرت زهرا نیست پرهیز می کند که این ها رکن و رکین موفقیت طلبگی است.
وی ابراز کرد: روایتی از امام صادق علیه السلام هست که اطاعت از خداوند، و یاد کردن همیشگی و شکرگزاری خدا را تاکید کرده است و  این اطاعت باید دوام داشته باشد.
حجت الاسلام واحدی افزود: طلاب جدید در ابتدای راه با خداوند پیمان ببندند که تقوای الهی و خویشتن داری نسبت به حضرت حق داشته باشند.
وی در ادامه قرائت آیه شریفه بیان کرد: ای کسانی که ایمان آورده اید به بارگاه حضرت حق چاره جویی کنید وسیله را. با میل و رغبت و شادابی انجام دهید و به پروردگار نزدیک شوید.
وی ادامه داد: این قرب جسمی نیست و معنوی است و قرب به حضرت حق آن است که راه سیر و سلوک را بدانی و دوام داشته باشد. در مطلع آیه پرهیزگاری، هرچیزی که جریان ولایت الله باشد آمده است. و رسیدن به ولایت الله از طریق حضرات معصومین است و درصدر آن حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف قرار دارند.
وی با تاکید بر دوری از پلیدی ها، افزود: ما برای اینکه در راه تمدن سازی اسلامی سرباز باشیم باید به امام زمان توسل کرده و جهاد کنیم.
وی عنوان کرد: اول راه جهاد، جهاد با نفس است. سیاست مدارترین سیاست مدار کسی است که بر نفس خویش سیاست کند. سیاست و تدبیر بر خانواده و اطرافیان و حتی کشور آسان تر از سیاست بر نفس است.
واحدی ابراز کرد: توصیه دیگر جهاد علمی است که درهر طلبه باید ظهور و بروز داشته باشد. تلاش کنید درسال های آینده جزو مدرسین و مبلغین شوید.
وی عنوان کرد: اساتید و مدیران بدانند رنگ و بوی آغاز تحصیل در حوزه باید با مراکز آموزشی دیگر فرق داشته باشد. ظاهر هردو یکی است اما باطن یکی نیست. حوزه  چهار تربیت علمی را آغاز می کند.
حجت الاسلام واحدی تصریح کرد: تحولات اساسی در حوزه رقم می خورد و امیدواریم به جایی برسیم حوزه خواهران پاسخگوی مسائل زن و خانواده باشد و نیازهای جامعه اسلامی را در استان و کشور و حتی در بین الملل پاسخ دهد.
وی اظهار کرد: تحصیلات باید از سطح دو، به سه و به چهار منتقل شود. نقشه راه ما در جهاد علمی تخصصی شدن است تا به نیازهای دین پاسخگو باشیم و تمدن سازی کنیم. این افراد در تمدن نوین اسلامی تاثیرگذار هستند. کسانی که عالم باشند و به درجه اجتهاد برسند، شما بدانید این مدرک هایی که به شما داده می شود دون شخصیت شما است و دربرابر جهاد علمی تان کوچک هستند.
وی ادامه داد: یکی از تلاش های حوزه های علمیه جهاد علمی است وقتی که با تقوا و پرهیزگاری و رفتار طلبگی عجین باشد. تلاش کنید در راه تخصصی شدن و به درجه پایین قناعت نکنید. شما می توانید با تخصصی شدن نیازهای جامعه امروز و کشورهای دیگر و حتی کشورهای غیراسلامی را پاسخگو باشید که به این تمدن تشنه هستند.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha