جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حمید ملکی

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین ملکی، حوزه های علمیه را ادامه دهنده مسیر انبیاء دانست و گفت: حوزه علمیه یعنی مبین سبک و سیره نبوی، علوی و حسینی؛ طلاب باید قدر این جایگاه را بدانند و به رسالت خود به خوبی عمل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی در آئین افتتاحیه سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ مدارس علمیه استان هرمزگان با اشاره به اینکه طلاب و روحانیون باید پیامبر اسلام(ص) را اسوه و الگوی خود قرار دهند، گفت: هیچ کس در سلام دادن از پیامبر پیشی نگرفته است؛ ایشان بهترین سخنران بودند و زیباترین کلمات بر زبان حضرت جاری بوده است.

وی ادامه داد: کسی که در مکتب پیامبر(ص) زندگی می کند زمانی که با مخالف خود نیز روبرو می شود با احترام برخورد می کند و اگر کسی به او خوبی کند، بهتر از این خوبی را در حق آن شخص انجام می دهد.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه کشور در امور استان ها افزود: قرآن بزرگ‌ترین هدایت گر بشر است؛ خداوند هنگامی که آسمان و زمین را خلق کرد به خود تبریک نگفت، اما هنگام خلقت انسان فرمود «فَتَبَارَکَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخَالِقِینَ»، لذا خود را در محضر قرآن، پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) بدانیم.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی، حوزه های علمیه را ادامه دهنده مسیر انبیاء دانست و گفت: حوزه علمیه یعنی مبین سبک و سیره نبوی، علوی و حسینی؛ طلاب باید قدر این جایگاه را بدانند و به رسالت خود به خوبی عمل کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha