جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر | شورای هماهنگی روحانیت دفاع مقدس استان

حوزه/ مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس همدان کفت: اینکه برنامه‌ای ثابت در ایام هفته دفاع مقدس، مانند هر سال برگزار شود و عده‌ای نیز مورد تقدیر قرار گیرند را نمی‌توان به عنوان برنامه‌ای جامع دانست و لذا باید با انجام یک کار شبکه‌ای منسجم، در مسیر تبیین فرهنگ ایثار و شهادت را در سراسر کشور گام برداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، سردار مهدی ظفری مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس همدان، پیش از ظهر امروز در شورای هماهنگی بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان همدان، با تاکید بر هم افزایی و تعامل بین همه دستگاه‌ها برای برگزاری این مراسم به بهترین نحو، اظهار داشت: باید تلاش کنیم با ترویج فرهنگ مقاومت، ایثار، شهادت و خودباوری در جامعه و به خصوص در بین جوانان، در حد توان، دین خود را به شهدای گرانقدر ادا کنیم.

وی با بیان اینکه رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس با بصیرت الهی و پیروی از رهبر کبیر انقلاب، توانستند در مقابل دشمنان ایستادگی کنند و افتخار بزرگی را برای ملت ایران به ارمغان آوردند، گفت: مهم‌ترین وظیفه ما در این ایام دفاع از ارزش‌ها و ترویج آن در بین مردم در سراسر کشور از نقاط مرکزی تا دورترین روستاها است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس همدان افزود: اینکه برنامه‌ای ثابت مانند هر سال برگزار شود و عده‌ای نیز مورد تقدیر قرار گیرند را نمی‌توان به عنوان برنامه‌ای جامع از آن یاد کرد و لذا باید با انجام یک کار شبکه‌ای منسجم، در مسیر تبیین فرهنگ ایثار و شهادت را در سراسر کشور گام برداریم.

وی، انتقال فرهنگ دفاع از ارزش‌ها از حکومت به پیکره جامعه را هدف اصلی برگزاری مراسمات هفته دفاع مقدس برشمرد و گفت: تفاوت بچه‌های انقلاب با دیگران در این است که باید آنها به سمت کارهای بزرگ حرکت کنند و از سختی کار نهراسند.

سردار مهدی ظفری با بیان اینکه بزرگداشت و تقدیر از ایثارگران و شهدا و خانواده این عزیزان نباید منحصر به ایام خاص باشد، عنوان کرد: جوانان باید با سختی‌ها و مشکلاتی که خانواده معظم شهدا و ایثارگران با آن در طول سالها روبرو هستند، آشنا شوند و بدانند که قدردانی از زحمات این عزیزان وظیفه‌ای برای همه ما است.

دستاوردهای دفاع مقدس برای نسل جوان بازگو شود

حجت الاسلام سید تقی حسینی، مسئول عقیدتی سیاسی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همدان هم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران در طول هشت سال دفاع مقدس، اظهار داشت: رهبری امام خمینی(ره) و اتحاد مردم از مهمترین عوامل پیروزی ملت ایران در دوران دفاع مقدس بود که امروز باید آن را برای نسل جدید بازگو کرد.

وی افزود: مردم از اقشار مختلف با صداقت و اخلاص، تحت رهبری امام راحل(ره) با حضور در جبهه‌های جنگ توانستند توطئه استکبار جهانی را خنثی کنند.

مسئول عقیدتی سیاسی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همدان با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس با اربعین حسینی، خاطر نشان کرد: این تقارن فرصت ارزشمندی است تا با استفاده از آن فرهنگ ایثار و مقاومت را در جامعه تبیین کنیم.

وی با بیان اینکه دو مراسم اصلی برای بزرگداشت هفته دفاع مقدس در این هفته برگزار خواهد شد، عنوان کرد: مراسم تقدیر از پیشکسوتان جهاد و شهادت، اولین برنامه‌ای است که در ۳۰ شهریور در روز نخست هفته دفاع مقدس به صورت همزمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام سید تقی حسینی تصریح کرد: برنامه بعدی چهل و یکمین سالگرد هفته دفاع مقدس، دیدار نیروهای مسلح استان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در حسینیه امام خمینی(ره) است.

وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا در کشور اجازه برگزاری مراسم‌های کلی و با جمعیت بالا را نمی‌دهد، ابراز کرد: با پیشنهاد نماینده ولی فقیه در استان، این مراسم در محل برگزاری نماز جمعه همدان و با حضور جمعیتی متشکل از پیشکسوتان، فرماندهان، گروه‌های جهادی و جوانان برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha